Kaspars Cimermanis, Mācītspēka skolotājs • IR.lv

Kaspars Cimermanis, Mācītspēka skolotājs

Kaspara sirdslieta un ikdienas pārvietošanās līdzeklis ir motocikls. Taču ar to saistīti arī daži aizspriedumi, ko viņš grib kliedēt: «Ne visi motociklisti izbraukā dabas liegumus. Tikai daži. Pārējie ir forši, cienījami cilvēki!» Foto — Edmunds Brencis
Alise Zita Zeidaka

Kad iestājas rutīna, paliek garlaicīgi, ir pārliecināts uzņēmējs Kaspars Cimermanis. «Daudz ir paveikts un skriets pēc naudas. Gribu pamēģināt ko jaunu!» Tā viņš kļuva par vienu no izglītības projekta Mācītspēks 100 skolotājiem un atkal piedzīvoja pirmo skolas dienu. Šoreiz pavisam jaunā lomā.

Uzņēmējs ar vairāk nekā 10 gadu pieredzi, Itālijā un Rīgas Tehniskajā universitātē iegūtu ekonomista izglītību un maģistra grādu inovācijās un uzņēmējdarbībā nolēma — vēlas atkal mācīties. Kāds tuvinieks ieteica papētīt projektu Mācītspēks. «Nodomāju — pieteikšanās neko nemaksā.» Taču lielas cerības Kaspars neloloja — sīva konkurence un atlase trijās kārtās.

Tomēr viņš bija viens no mazliet vairāk nekā 600 pretendentiem, kas iekļuva topošo skolotāju simtniekā. Jau atlases procesā saskārās ar pirmajiem «skolēniem» — žūriju — un mācību stundas simulāciju. Jūlijā mācījās kursos Jelgavā, taču pēdējā skološanās pirms īstu skolēnu satikšanas notika augusta beigās. Turpmāko gadu katru piektdienu Kaspars apmeklēs Latvijas Universitāti, lai mācītos pedagoģiju, bet citās dienās — jauno darbavietu Rīgas Angļu ģimnāzijā, kur mācīs inženierzinātnes 7. klasei un dizainu un tehnoloģijas 6.—9. klasei. Kārtīga slodze — 16 stundas nedēļā! Šos priekšmetus viņam «piešķīra» projekta Mācītspēks organizatori, un Kaspars ir apmierināts: «Forši, ka jau no pamatskolas bērnus māca izstrādāt dizainu, radīt jaunu lietu un ieinteresē tehnoloģijās. Mūsdienīga domāšana.» 

Lai arī maģistrantūrā studējis ko līdzīgu, pašam jāmācās ne pa jokam! Jāgatavo stundas, jāapgūst darbs ar dažādiem materiāliem, jādomā, kā ieinteresēt skolēnus. Lieli palīgi ir paša bērni — 3. un 7. klases skolēni —, ar viņiem var patrenēties. Bērni pamāca, kādam jābūt labam skolotājam. «Gribu, lai arī skolēni jūt — vide ir droša, nav jābaidās kļūdīties.» 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu