Pieci tiešsaistes miljonāri • IR.lv

Pieci tiešsaistes miljonāri

Vasilijs Siņicins un Guntis Pontags. Zīmējums — Ernests Kļaviņš
Sergejs Pavlovs

Latvijā mīt jauni cilvēki, kas internetā pelna miljonus, taču nav īpaši pazīstami. Vieni — mobilo spēļu izstrādātāji Estoty — veido «minikorporāciju» ar 30 darbiniekiem. Citi — kā Ralfs Smilšarājs — vairāk nekā miljonu eiro gadā nopelna, strādājot pilnīgi vieni. Ir Nauda ielūkojās trīs šādu kompāniju finanšu rezultātos un izsekoja, kā studentu hobijs pārvērties uzņēmumos, kas gadā spēj nopelnīt miljonu

6,8 miljoni eiro (2018). Vasilijs Siņicins un Guntis Pontags. SIA Estoty

Studiju gados topošie programmētāji Vasilijs Siņicins un Guntis Pontags paši aktīvi spēlēja datorspēles — Quake un Need for Speed. Tā arī viss sākās.

2010. gadā Siņicins un Pontāgs brīvajā laikā uztaisīja savu pirmo, ļoti vienkāršo risinājumu — «uzpirksteņa» spēli mobilajiem tālruņiem, kurā jāatmin bumbiņas atrašanās vieta. Lai cik dīvaini tas izklausītos, spēlīte ātri kļuva par vienu no trim visvairāk pieprasītajiem bezmaksas risinājumiem Francijā. Tiesa, Vasilijs un Guntis tolaik īpaši labi nesaprata, kā šajā situācijā nopelnīt, nolēma spēlē vienkārši iekļaut reklāmas baneri. Pusgada laikā tas atnesa viņiem 3000 dolāru — puišiem tolaik šī summa šķita pietiekami būtiska, lai turpinātu jaunu spēlīšu radīšanu. 2012. gadā abi nodibināja kompāniju Estoty. Citu darbinieku tajā nebija.

Niša, kurā strādā Siņicins un Pontags, ir tā sauktās hyper-casual jeb ikdienišķās spēles, kas aptver maksimāli plašu lietotāju loku, jo ērti spēlējamas ar viena pirksta pieskārienu. Tieši šādas mobilās spēles visbiežāk lejupielādē pasaules tirgū — ļoti vienkāršas un lietotājam pieejamas bez maksas. Peļņa rodas no reklāmas izvietošanas tajās. Šo spēlīšu mūžs nav ilgs, labākajā gadījumā tās ir populāras mēnesi vai divus. Tāpēc izstrādātājiem pastāvīgi jādomā jaunas idejas, piemēram, viena parasta spēlīte jāizstrādā 4—5 cilvēku komandai apmēram nedēļas vai divu laikā. Tirgū viss strauji mainās — pašlaik modē ir viena veida spēles, bet jau pēc trim mēnešiem tās ir aizmir-stas, jo radies cits hits.

Ja paveicas, ļoti populārs šīs vienkāršo spēlīšu nišas produkts var atnest pat viena vai divu miljonu peļņu mēneša laikā. Taču laime nav ilga. Ja nepaveicas, spēle ātri nomirst, pat neatpelnot sevi. Var arī gadīties, ka tā jāapglabā jau izstrādes stadijā, ja uzņēmums sāk saprast, ka rezultāts nebūs nekāds spožais. «Šodien tu ieguldi naudu, un nav zināms, vai rīt nopelnīsi. Pasaulē ir ļoti daudz izstrādātāju, visi pastāvīgi rosās. Taču panākumus sasniedz mazākums,» iepriekš skaidrojis Vasilijs Siņicins.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu