Šogad — virtuāli • IR.lv

Šogad — virtuāli

Katrīna Ošleja

Kādi praktiski padomi jāņem vērā, ja ikgadējās pārrunas ar darbiniekiem jāveic neklātienē

Dažas organizācijas jau novadījušas ikgadējās pārrunas pavasarī, citas to plāno darīt šoruden. Attīstības un novērtēšanas pārrunas gan vadītājam, gan darbiniekam ir emocionāli jutīgs brīdis, kad atklāti tiek pateiktas daudzas sen krātas lietas. Kad šāda saruna notiek virtuālajā vidē, izaicinājums ir vēl lielāks. Daudziem ir bažas, ka neizdosies nodibināt emocionālo kontaktu, ka darbinieku var aizskart vai netikt galā ar emocijām. Turklāt tehnoloģiju ķibeles bieži vien sabojā sarunu vissvarīgākajā brīdī.

Kāpēc šīs pārrunas rada tik lielu trauksmi? Saruna ietver vērtēšanu. Turklāt laba saruna ietver vērtēšanu abos virzienos — vadītājs lūdz atgriezenisko saiti arī par savu veikumu. Mēs automātiski paredzam, ka vērtēšana nozīmē kritiku un tā sāpēs. Vērtēšanas pieredze jau no skolas laikiem bieži bijusi pazemojoša, vērsta uz moralizēšanu par pagātnes kļūmēm, nevis ieteikumiem labākai rīcībai nākotnē. Tāpēc pirmais, kas sarunā jāsniedz, — drošības sajūta. Protams, virtuālajā vidē tas ir izaicinājums.

Te būs daži vienkārši ieteikumi, kā vairot drošību, atklātību un uzticēšanos.

Sāksim ar tehniskajām lietām. Pirms sarunas īsi pastāstiet darbiniekam, kādi ir sarunas mērķi, ieguvumi, tēmas, kā viņš var sagatavoties, un apkopotā veidā šo informāciju nosūtiet arī e-pastā, lai darbinieks var sev atgādināt par sarunas plānu. Nedrošību rada nezināmais, neparedzamais, neskaidrais. Dodiet maksimāli daudz informācijas un atbildiet uz visiem jautājumiem. Turklāt tas ietaupa laiku un procesu padara efektīvāku, jo abas puses ir sagatavojušās.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu