Vietas iesildīšana • IR.lv

Vietas iesildīšana

2
Ar īpašiem Tērbatas ielas karodziņiem, apgaismojuma virtenēm, kā arī prasot tirgotājiem pieturēties pie RD izstrādātajiem krāsu toņiem savu stendu noformējumā, pašvaldība vēlas panākt vienotu tirdziņa noskaņu un identitāti visā ielas garumā
Mārtiņš Galenieks

Tērbatas ielas atdošana gājējiem padarīs pilsētu pievilcīgāku gan tūristiem, gan pašiem rīdziniekiem, cer Rīgas pagaidu administrācija un pilsētvides aktīvisti. Un cer, ka tas būs lūzuma punkts attieksmē pret publisko telpu galvaspilsētā

No trešdienas, 15. jūlija, vakara līdz pat 16. augustam Tērbatas iela Rīgā gandrīz visā tās garumā (no Elizabetes ielas līdz ieejai Vidzemes tirgū) uz mēnesi ir slēgta satiksmei un atvērta gājējiem. Šīs nedēļas pirmdienas rītā tirdzniecības vietas ielas malās vēl nav ierīkotas un pa ielu joprojām pārvietojas automašīnas. Taču sastaptie garāmgājēji pret iniciatīvu izturas pārsvarā labvēlīgi. «Jācer, ka naktīs būs klusāk,» saka Baiba, kas šeit īrē istabu ar logu uz ielu. «Citādi katru auto un motociklu var dzirdēt. Īpaši naktīs tas traucē.» 

Mazāk sajūsmināti, iespējams, ir autovadītāji. Lai arī tādus nejauši sastapt neizdodas, taču zināma neapmierinātība jaušama interneta komentāros.

«Es gribētu pavisam citādākā valodā par to runāt. Iela tiek nevis slēgta, bet atvērta gājējiem, velobraucējiem, uzņēmējdarbībai,» uzskata pilsētplānotājs un viens no idejas autoriem Viesturs Celmiņš. «Neērtības autobraucējiem tas varbūt radīs, taču tās nav kritiskas, ielu ar auto iespējams šķērsot, apbraukt, un tāpat kā Vecrīgā, cilvēki, kas tur dzīvo, vai piegādātāji varēs tai arī piekļūt. No otras puses, visā Rīgas centrā no Valdemāra līdz Čaka ielai tikpat kā nav neviena soliņa, kur piesēst. Tas ir svarīgi, īpaši veciem cilvēkiem, bērniem. Ar kaut kādiem zaudējumiem jārēķinās, ja ieguvumi tos atsver.»

12 gadus sena ideja

Uz iniciatīvas laiku ir slēgts 1. trolejbusa maršruts, kas pēc Rīgas Satiksmes atzinuma vasarā tāpat esot visai tukšs, stāsta Rīgas domes pagaidu administrācijas preses sekretāre Jana Jentkus. Viņa norāda, ka šis trolejbuss kursē cauri centram, kur iespējams atrast citas sabiedriskā transporta alternatīvas. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu