Lēzens pakalns ar sidraba birzi • IR.lv

Lēzens pakalns ar sidraba birzi

Austris Mailītis (no kreisās) un Juris Poga dziedātāju vietās, kad tiek demonstrēta adiabatiskā dzesēšanas sistēma, kas ik pa laikam dziedātājus un estrādi apgādās ar veldzējošu rasu. Foto — Madara Gritāne
Ieva Zībārte, arhitekte un žurnāliste

Mežaparka Lielā estrāde ir gatava Dziesmusvētkiem ar jaunu tēlu un jaudu, uzlabotu akustiku un ērtībām

Pandēmija izjauca mūzikas un mākslas festivālus visā pasaulē. Taču, kamēr vairums no mums palika mājās, citi turpināja doties uz savām darba vietām. Arī arhitekti un būvnieki. Eiropas Arhitektūras padome maijā publicēja aptaujas rezultātus par pandēmijas ietekmi uz arhitektūru, un tie liecina  — publiskajā sektorā, kur arhitektūra top par nodokļu maksātāju naudu, darbi būvlaukumos bija traucēti, taču turpinājās 90% gadījumu. Arī Latvija nav izņēmums, un ziedošās vasaras sākumā aprakstīšanas kārtu gaida virkne arhitektūras darbu no lieliem mājokļu kompleksiem līdz smalkām vēsturisko ēku pārbūvēm. 

Sabiedrības interese savukārt vērsta uz ilgi gaidītajiem publiskās arhitektūras objektiem. To vidū šogad tāds smagsvars kā Mežaparka Lielā estrāde, kuras inaugurāciju bija plānots piedzīvot kopā ar jauniešu un skatītāju ovācijām XII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkos.

Svētki pārcelti uz nākamo gadu, taču jauno estrādi ekspluatācijā nodeva pat mazliet agrāk, nekā paredzēts — 21. maijā. Sidraba birzi manifestējošais estrādes tēls kopā ar 2018. gadā uzbūvēto pacelto skatītāju sēdvietu daļu veidojies, izmantojot arhitektūras un tehnoloģiju enerģiju. Vēsturiskā Dziesmusvētku vieta ir ieguvusi citu jaudu, jo tai tagad ir ne tikai laikmetīgi vaibsti, bet arī modernai valstij ar starptautisku izcilību mūzikā daudz piemērotāks mērogs un mirdzums.

Vecais tramvajs

Kā svētku laikā, tā ikdienā ceļš uz Mežaparka Lielo estrādi daudziem sākas Rīgas centrā, iekāpjot tramvajā. Arī publiskās būves mūsdienās pieņemts sākt vērtēt caur pieejamības prizmu — cik laika cilvēkiem nepieciešams, lai tajās nokļūtu un, vai nokļūšana ir ērta un droša. Estrādei, kas, pēc jaunā projekta, pulcēs gandrīz 13 tūkstošus dziedātāju un vairāk, ja pieskaita iespējamās dalībnieku vietas estrādes priekšlaukumā un tā sānu daļā, un vairāk nekā 30 tūkstošus skatītāju sēdvietās, nokļūšanas karte aizsniedzas līdz dzelzceļa tīklam, un tad ir vērts paskatīties, kā uz koncertiem brauks cilvēki, piemēram, no Cēsīm, Ogres, Jelgavas vai pat Liepājas. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu