Stratēģija izaugsmei • IR.lv

Stratēģija izaugsmei

Jānis Ošlejs, Primeksa valdes priekšsēdētājs

Covid-19 pandēmija ir sakritusi ar tektoniskām pārmaiņām ekonomikā, tāpēc šī krīze vienlaikus ir dziļa un iespējām bagāta

Pēdējie trīs mēneši daudziem uzņēmējiem, arī man, ir nesuši lielas pārmaiņas. Citāda ir gan darba, gan ģimenes dzīve, un bieži nekavējoties ir jāatbild uz daudziem jautājumiem. Cik ilga un cik dziļa būs krīze? Cik lieli samazinājumi jāveic izmaksu budžetā? Kā veidot tālāko uzņēmuma attīstību? Vai jelkad viss atkal būs kā senāk?

Cilvēces vēsturē bijušas daudzas krīzes. Šī nav pati lielākā. Tomēr cilvēce pēc tām vienmēr ātri atguvusies.

Krīzes nav tikai lejupslīdes un zaudējumu laiks, bet arī pārmaiņu laiks, un daudzas no šīm pārmaiņām paver pozitīvas iespējas. Lielu izaicinājumu priekšā daudzi cilvēki, valstis un uzņēmumi kļūst paralizēti. Tie nedara neko un nogaida — kā Kodak, kura fotofilmu biznesu iznīcināja pašu izgudrotā digitālā kamera —, vai krīt panikā, dara visu reizē, haotiski un dezorganizēti kā prezidents Tramps, cīnoties ar Covid-19.

Daudz labāka pieeja ir ar vēsu galvu, stratēģiski apdomājot, izmantot krīzes mesto vilni izaugsmei. Cerībā, ka kādam citam tas var noderēt, pastāstīšu par Primeksa krīzes pārvarēšanai pielietoto stratēģiju.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu