Piespēle īstajā laukuma stūrī • IR.lv

Piespēle īstajā laukuma stūrī

Kristaps Zālītis, SIA 4. vara valdes loceklis. Foto — Ieva Salmane
Ieva Puķe

Tiešraižu kompānijai 4. vara arī patlaban darba netrūkst, piepildīts sapnis par sacensību translāciju Eurosport 1 kanālā. Sācies kā mazs sporta portāls, videoproducentu uzņēmums konkurē Eiropas tirgū

Maija beigās Latvijas Lauksaimniecības universitātes gaiteņi neierasti tukši. Augstskolas Atvērto durvju dienas, kas citus gadus pulcē kuplu skaitu interesentu, šogad notiek tiešsaistē. Zem Jelgavas pils barokālajām arkām iekārtota studija, kā baletdejotājs līgani slīd operators ar kameru. «Šodien — četri cilvēki. Divi filmē, divi sēž pie «pogām»,» Kristaps Zālītis norāda uz tehniskajiem darbiniekiem, kas nodrošina pārraidi.

Zālīša vadītais uzņēmums aprīlī līdzīgi translēja arī Karjeras dienas Rīgas Stradiņa universitātē. Bet mūsu tikšanās laikā cita komanda Nacionālajā teātrī filmē Ināras Sluckas izrādi X paaudze. «Esam Latvijā lielākā tiešraižu producentu kompānija, uz mums kā uz galveno ienākumu avotu ikdienā paļaujas 50 cilvēku. Pagājušovasar filmējot ārzemēs pavadījām vairāk laika nekā Latvijā. Šovasar, visticamāk, tā nenoskriesimies, gulēsim savās gultiņās.»

Studentu hobija bizness

Vairāk nekā uzņēmuma 4. vara vārds ir pazīstams viņu veidotā interneta portāla nosaukums — Tiesraides.lv, bet vēl agrāk radās portāls Sportacentrs.com. Kristaps Zālītis to izveidoja kopā ar skolas biedriem Artūru Vaski un Gintu Belēviču. «2001. gadā, kad sākām ar sporta portālu, bijām ekonomikas studenti — viens Londonā un divi Rīgā,» stāsta Rīgas Ekonomikas augstskolā studējušais Kristaps, kurš par medijiem interesējies kopš bērnības un jau 4. klasē taisījis klases avīzi. Portālā paši rakstījuši tekstus, gājuši uz spēlēm un preses konferencēm. «Vienkārši spēlējāmies žurnālistos. No sākuma šeit nekāda bizness nebija, pārsimt latu mēnesī.» Sports puišiem interesējis, un līdzīgas interneta lapas Latvijā vēl nebija, niša — brīva. «No rīta nevarēja Delfos izlasīt, kā Sandim Ozoliņam gājis mačā Amerikā,» atceras Kristaps.

Sportacentrs kļuva par šīs informācijas līderi internetā, tagad to dienā apmeklē ap 50 000 lietotāju. Jau 2006. gadā, kad šis skaitlis svārstījās ap 10—15 tūkstošiem, sākuši jāt «precinieki», to skaitā laikraksts Diena. «Mūsu attīstība balstās pareizajos partneros. 2007. gadā paspiedām roku Armandam Pučem, kurš bija Mediju nama vadītājs. Sadarbības motivācija bija Puče kā sporta cilvēks, nekādus «aivarus» dzīvē neesmu saticis,» sarunas biedrs komentē Mediju nama saikni ar Aivaru Lembergu. «Puče mūs no trim studentiem pārvērta cilvēkos, kas sāka kaut ko darīt pa īstam. Bija kā tētis, kurš teica: nebaidieties, es jūs atbalstīšu!»

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu