Tirgus vietā valsts • IR.lv

Tirgus vietā valsts

Pauls Raudseps

Nebūs vienmēr viegli saprast, kuras nozares vērts atbalstīt

Pirms dažām dienām slavenais un ārkārtīgi sekmīgais investors Vorens Bafets paziņoja, ka viņa ieguldījumu fonds Berkshire Hathaway pārdevis visas tā īpašumā esošās ASV vadošo aviokompāniju akcijas. Pagājušā gada beigās fondam piederēja 11% Delta Airlines (pasaules lielākā aviokompānija pēc apgrozījuma un otrā lielākā pēc pārvadāto pasažieru skaita), kā arī 10% American Airlines (otrā lielākā pēc apgrozījuma), 9% United Airlines (ceturtā lielākā) un 10% Southwest Airlines (septītā lielākā). Tagad fondam vairs nepieder nekas avionozarē.

«Pasaule ir mainījusies,» teica Bafets.

Bafets nav no tiem, kuri steidz pārdot tāpēc, ka uzņēmuma akciju cena tuvākajos pāris gados varētu radīt vilšanos. Viņš vienmēr ir skatījies ilgtermiņā. Acīmredzot par aviokompāniju nākotni viņš vairs nav pārliecināts.

Covid-19 pandēmijas izsaukto ierobežojumu un ceļotāju baiļu rezultātā aviosatiksme un tūrisms piedzīvo katastrofu. Aviopasažieru skaits gan ASV, gan Eiropā šobrīd ir par 95% mazāks nekā pērn, un neviens nezina, kad un kā nozare no šīs bedres izrāpsies. Taču, lai kā finanšu analītiķi un citi investori Bafetu dievinātu, viņš tomēr nav Dievs Tas Kungs un var arī kļūdīties. Varbūt viņam šajā gadījumā nebūs taisnība. Varbūt izdosies pandēmiju savaldīt krietni ātrāk, nekā gaidīts, vai arī veiksmīgāk atradīsim veidus, kā ar to sadzīvot.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu