Krīzē iznāk no tviterburbuļa • IR.lv

Krīzē iznāk no tviterburbuļa

Līva Pērkone. Ilustrācija — Ernests Kļaviņš
Alise Zita Zeidaka

Sekojot igauņu piemēram, Latvijā aizvadīts pirmais tiešsaistes hakatons HackForce, lai meklētu risinājumus Covid-19 krīzes pārvarēšanai. Uzvarētāju ideja jau īstenojas — 3D printeros top simtiem aizsargmasku mediķiem, lepojas hakatona līdzautore Līva Pērkone

Pazīstamajam jaunuzņēmumu akseleratoram Startup Wise Guys un konsultāciju aģentūrai Helve jau ir pieredze klātienes hakatonu organizēšanā, tomēr HackForce pagājušajā nedēļā bija liels eksperiments, atzīst Helve vadītāja Līva Pērkone. Pirmdien, 16. martā, ap  puspieciem pēcpusdienā viņa saviem sekotājiem pajautāja: «Kurš gatavs izkāpt no Twitter burbuļa un nākt palīgā radīt reālus risinājumus krīzes situācijai?» Iedvesma nāca no igauņiem, kas koronavīrusa ārkārtas situācijas dēļ piektdien, 13. martā, bija nolēmuši rīkot savu pirmo tiešsaistes hakatonu un sešu stundu laikā pēc idejas rašanās atvēra publisku tīklu, aicinot cilvēkus iesaistīties. Hakatons ir ideju ģenerēšanas pasākums, kurā visdažādākie cilvēki saliek kopā prasmes, lai 48 stundu laikā radītu un pārbaudītu idejas. Igauņu pasākums ilga līdz svētdienai, virtuāli pulcēja vairākus simtus cilvēku. 

«Baltijas jaunuzņēmumu vide ir maza un cieša — aktīvi sekojām līdzi, kā norit igauņu hakatons,» stāsta Pērkone, ar kuru sazinos tiešsaistē. Jau sestien viņa ar domubiedriem sāka sociālajos tīklos apspriest, cik apsveicami igauņi reaģē uz krīzi. «Ir simtiem cilvēku, kas vēlētos palīdzēt. Taču — kā? Redzot igauņu paraugu, sapratu — šis ir veids, kā varam iesaistīties!» viņa atklāj. Nedēļas nogalē, sazvanoties ar Startup Wise Guys mārketinga vadītāju Zani Bojāri un citiem jaunuzņēmumu nozares pārstāvjiem, visi izlēma — darām! «Svētdien pēcpusdienā radās ideja, bet pusnaktī jau bijām nolēmuši — hakatons būs. Līdz naktij jau bijām savākuši 17 brīvprātīgos organizatorus.» Pērkone uzsver — Latvijas jaunuzņēmumu vide ir spēcīga un unikāla, jo krīzes brīžos spēj sanākt kopā. «Mums ir tāds teiciens — latvieši prot izspiest limonādi arī no kartupeļiem. Šis ir tas gadījums.»

Jau 24 stundu laikā no idejas palaišanas brīža nāca talkā lielie atbalstītāji — LIAA un Ekonomikas ministrija. Swedbank un LMT ne tikai piešķīra finansējumu, bet arī līdzdarbojās, būdami mentori un koordinējot procesus. «Mēs nevienam neprasījām. Viņi paši atnāca,» Pērkone saka lielu paldies uzņēmumiem — kopā tika piešķirti 39 000 eiro labāko ideju realizēšanai. 

HackForce darbojās četros virzienos: medicīna, krīzes reaģēšana, izglītība un uzņēmējdarbība. Iesaistīties varēja jebkurš, specifiskas prasmes nebija obligāti nepieciešamas. Divu dienu laikā vairāk nekā 800 cilvēku no 25 valstīm sekoja līdzi un virtuāli sadarbojās, lai izstrādātu 28 idejas — vairums no tām medicīnas un krīzes reaģēšanas kategorijā. Darbojās 80 mentori.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu