Nevajag darīt visu • IR.lv

Nevajag darīt visu

Patriks Lī. Ilustrācija — Ernests Kļaviņš
Marija Leskavniece

Neuztraucies par resursu trūkumu! Digitālā vide sniedz iespējas ātri pārbaudīt ikvienas idejas dzīvotspēju, uzskata populārās filmu vērtēšanas vietnes Rotten Tomatoes dibinātājs Patriks Lī

Agrā ceturtdienas rītā Hanzas Perons san kā bišu spiets — Baltijas valstu tehnoloģiju jaunuzņēmumu konferencē TechChill murd biznesa sarunas, izskan piedāvājumi potenciālajiem investoriem, un sen nesatikti paziņas aicina cits citu pusdienās. Tieši Patrikam Lī (Patrick Lee) šogad uzticēta konferences atklāšanas runa. Neilgi pēc tam tiekamies ar viņu stiklotajā preses telpā, no kuras paveras plašs skats uz Skanstes apbūvi.

Viņa runas nosaukums ir lakonisks — Focus. Tā ir svarīgākā vēsts, ko pieredzējušais tehnoloģiju un izklaides industrijas uzņēmējs vēlas nodot jaunākajiem kolēģiem. Nevajag censties paveikt visu, bet gan koncentrēties un vadīt resursus gudri. Uzņēmējam jāspēj precīzi mērķēt skatienu uz iespējami vislabāko produktu visatbilstošākajai auditorijai. Facebook sākotnēji bija tikai Hārvardas studentu saziņas tīkls, atgādina Patriks. Ar šīs mazās, bet ieinteresētās ļaužu grupas atsaucību pūrā viņi devās pie citām universitātēm, tad uz citām valstīm, līdz iekaroja pasauli. Ir jāpazīst savs produkts, un jāsaprot, vai kādam tas patiešām būs vajadzīgs. Ja uz šo jautājumu var atbildēt īsi un kodolīgi, tas jau ir solis pretī veiksmei.

Tomēr tas nav padoms, kuram būtu tik vienkārši sekot. «Es sapratu, ka pats neesmu to ievērojis, vadot savus pēdējos trīs jaunuzņēmumus,» viņš atzīst. Savas karjeras laikā Patriks Lī izveidojis sešus dažādus uzņēmumus. Rotten Tomatoes — pasaulē populārā filmu un televīzijas šovu novērtēšanas platforma — bija trešais. 

«Uzņēmēji tic, ka spēj izdarīt jebko, tāpēc vēlas darīt visu», nav viņu dabā koncentrēties uz kaut ko vienu. Taču tieši iespējami šauras specializācijas izvēle jaunuzņēmumam var būt izšķiroša. Google sākotnējais fokuss bija ārkārtīgi precīzs — interneta meklētājs, viņš vēlreiz piesauc tehnoloģiju gigantus. Arī Rotten Tomatoes būtiskākais raksturlielums ir viens — filmu reitings, pat atņemot visus citus papildinājumus, cilvēki turpinātu apmeklēt šo vietni.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu