5 izstādes Rīgas galerijās • IR.lv

5 izstādes Rīgas galerijās

Veronika Viļuma

Galvaspilsētas galerijās šobrīd skatāmas vairākas glezniecības izstādes, kas kārtējo reizi apliecina, cik daudzveidīgs var būt šis tradicionālais mākslas veids

Krivenkova un Laganovskis Māksla XO
Māksla XO — viena no prestižākajām un senākajām mūsdienu mākslas telpām Rīgā — piedāvā aplūkot divu pazīstamu galerijas pārstāvēto mākslinieku personālizstādes. Gleznotājas un grafiķes Tatjanas Krivenkovas un konceptuālista Leonarda Laganovska darbi ir pavisam atšķirīgi, tomēr šoreiz abus vieno gan izvēlētais formāts — aplis —, gan interese par neredzamo un līdz galam neizzināmo. Krivenkovas hipnotiskajās, gandrīz monohromajās lielizmēra gleznās virsma uzirdināta ar nelieliem, ņirbošiem otas triepieniem. Savukārt Laganovskis vairākās darbu sērijās «pētījis» zvaigžņu stāvokļa ietekmi uz dažādiem notikumiem. Ogles punktiņi uz baltā audekla atklāj, kādas izskatījušās debesis, piemēram, karalienes Elizabetes II dzimšanas dienā vai kā sastājušās zvaigznes pār mākslinieka austeru šķīvi pērn Berlīnē.
Līdz 10. februārim, Elizabetes iela 14


Tulkojums
galerijā Look!
Tiem mākslas mīļotājiem, kas pieraduši apmeklēt izstādes lielajos muzejos un galerijās ar ilggadīgu pieredzi, neapgūta teritorija varētu būt dzīvīgā Avotu ielas apkaime. Pērn mākslinieku vadītajām galerijām 427 un Low pievienojās Look! Ģertrūdes ielā. Lai gan tai nav tik eksperimentāls un nepieradināts raksturs kā abām iepriekš minētajām, arī Look! fokusā ir Latvijas jaunie mākslinieki. Pašreiz galerijā skatāma Mākslas akadēmijas maģistrantūras studentes Madaras Kvēpas ceturtā personālizstāde Tulkojums, kurā māksliniece pievēršas rāmu un stabilu dabas elementu — koku, debess un jūras — atainošanai. Kvēpas darbi ir apcerīgi un nelielās, baltās zāles sienās uz skatītāju iedarbojas gandrīz vai meditatīvi, bet autore gleznošanas procesu salīdzina ar tulkošanu, meklējot kopējo un atšķirīgo Austrumu un Rietumu kultūrās.
Līdz 15. februārim, Ģertrūdes iela 62


Normunds Brasliņš un domubiedri Aminori
Klasisku vērtību piekritēji var pamielot acis 2018. gada nogalē atvērtās izdevniecības Aminori mākslas telpā, kas neuzkrītoši iemājojusi Valdemāra ielā. Papildus izdotajām grāmatām un lekciju cikliem tās gaumīgi iekārtotajās telpās notikušas arī vairākas izstādes. Pašlaik skatāma Mākslas akadēmijas Glezniecības katedras profesora Normunda Brasliņa un viņa domubiedru — astoņu bijušo studentu — izstāde Déjà vu. To veido tehniski meistarīgas, lielākoties figurālas kompozīcijas — plastiski sieviešu portreti un akti, kuros rodamas atsauces uz ideālu skaistumu manifestējošām pasaules un latviešu glezniecības tradīcijām. Turpat var iegādāties arī nelielu izstādes katalogu, kurā iespējams vairāk uzzināt par katru no dalībniekiem. «Visi ir aizrautīgi gleznotāji, katrs atradis savu stilu un rokrakstu vienas gleznieciskās manieres ietvaros,» domubiedrus raksturo Brasliņš.
Līdz 17. februārim, Krišjāņa Valdemāra iela 69


Gaistoši
galerijā Daugava
Rozais, Indijas dzeltenais, Kobaltzilais — tik askētiski, cik mākslas darbu nosaukumi, ir arī paši Madaras Neikenas gleznojumi, kuru valdzinājums un dziļums slēpjas absolūtā minimālismā. Maigu toņu pārejas lielās plaknēs un nosacītas ainavas veidotas, jaunās mākslinieces vārdiem, «apzināti intuitīvi», ļaujoties vērošanas un radīšanas procesam un pievēršot īpašu uzmanību gaismai. Kopš 2010. gada Neikena piedalījusies grupu izstādēs, aizvadījusi vairākas personālizstādes un saņēmusi radošā darba stipendijas. «Laika gaitā esmu sapratusi, ka viss, ko gribu pateikt caur glezniecību, ir meklējams un izzināms tepat, acu priekšā,» izstādes aprakstā atklāj Neikena, viena no retajām jaunajām māksliniecēm, kura joprojām mēdz gleznot brīvā dabā.
Līdz 22. februārim, Ausekļa iela 1

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu