Mēbeles ar stāstu • IR.lv

Mēbeles ar stāstu

Miks Pētersons, Nordi izveidotājs. Foto — Ieva Salmane un no uzņēmuma arhīva
Anda Burve-Rozīte

Uzņēmējs un dizainers Miks Pētersons izveidoja mēbeļu biznesu ar skaidru apziņu, kā atšķirsies no konkurentiem Latvijā un pasaulē. To, ka tas izdevies, apliecina jau pirmais starptautiskais panākums

Kad pirms četriem gadiem Miks Pētersons radīja mēbeļu uzņēmumu Nordi, viņš šajā biznesa nišā jau bija ieguvis vērtīgus punus, darbojoties iepriekšējā uzņēmumā. Tā bija viena no veiksmes atslēgām: nenobīties no kļūdām, bet mēģināt atkal, liekot lietā iegūto pieredzi. Šoreiz izdošanās nelika ilgi gaidīt. 

Mika izpratne par labām mēbelēm stiepjas tālāk par augstskolā iegūtajām zināšanām ekonomikā un biznesa vadībā. Možais, glīti ģērbtais latvietis, savulaik absolvējis Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolu, ir kokmateriālu speciālists. Tātad ar mēbelēm saistīts vairāk nekā divdesmit gadu. Jau 1997. gadā kā mākslas skolas students sācis praktizēt — projektējis, eksperimentējis ar dažādām iespējām. Pāris reizes arī mēģinājis «tikt no kokiem prom», bet iekšējā sajūta vilkusi atpakaļ. Drosmi dizainēt mēbeles un laist tās pārdošanā devis maģistra grāds biznesa vadībā. 

Ar kādu domu Miks Pētersons sāka veidot savu uzņēmumu? «Uzskatīju, ka produktu attīstības pamatā nav estētika, bet stāsts,» viņš paskaidro. 2015. gadā, sēžoties pie jaunā uzņēmuma biznesa plāna, tieši stāstu viņš uzskatīja par svarīgāko. «Stāstam, piemēram, par krēslu ir daudz lielāka vērtība, nekā vienkārši izdomāt un uztaisīt vēl vienu jaunu krēslu,» uzņēmējs saka, sēžot mēbeļu salonā Kate Rīgā. Šajā salonā tiek tirgotas viņa radītās mēbeles. «Līdz ar stāstu nāk unikālā mēbeles estētika. Tas ir tāpat kā ar grāmatu par Vinniju Pūku: stāsts unikāls, bet katrs, gan bērni, gan pieaugušie, tajā var izlasīt kaut ko savu.» 

Piemērs atrodas tepat līdzās: viens no populārākajiem Nordi ražojumiem — rakstāmgalds Time smilšu pulksteņa formā, divās ozola krāsās. Miks ar šo galdu vēlas likt domāt par laiku, kas pasaulē jau pavadīts, un laiku, kas katram vēl priekšā — maksimāli lietderīgi to izmantot. «Kad stāsts ir izstāstīts — produkts uzzīmēts un saražots, sākas konkurence, kurai ir daudzi un dažādi kritēriji: ražošana, pārdošanas kanāli, cenu politika, mārketings un tā tālāk.» 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu