Pretpote rudenim • IR.lv

Pretpote rudenim

Lauma Grauziņa. Foto — Reinis Inkēns
Marija Leskavniece

Anglijā — jo trakāk, jo labāk. Skandināvijā — askētiski. Zīmola Colorfall radītāja Lauma Grauziņa zina, kādi lietusmēteļi patīk latviešiem

Kāpēc sāki tieši ar lietusmēteļiem?
Romantiskais stāsts no bērnības ir tāds — es negāju bērnudārzā, pavadīju laiku ar mammu. Viņa 90. gados, kad gatavos apģērbus bija grūti nopirkt, mājās daudz šuva. Mēģināju viņu atdarināt un jau nepilnu trīs gadu vecumā esot piegriezusi lietusmētelīti lellei. Bet pirmos reālos prototipus izgatavoju, mācoties Liepājā vidusskolā. Savukārt zīmols sākās, kad, jau dzīvojot Rīgā, uzšuvu divus mēteļus sev un māsai. Tos pamanīja Madara Zvejniece no Creative Latvia un teica: forša lieta, varēs pārdot. Trijās nedēļās tapa nosaukums un pirmais logo ar lietussardziņu. Nu jau mēģinām virzīt savu zīmolu tālāk Eiropā.

Kā no idejas nonāci pie gataviem mēteļiem?
Dažkārt man sākums šķiet smieklīgs. Tik naivs. Bija skaidrs, ka būs lietusmēteļi, logo top, bet audumu man nav. Un naudas arī īsti nav. Draudzene brauca uz AC/DC koncertu Varšavā un piedāvāja vietu mašīnā, sakot, ka Varšavā ir baigi labie audumu veikali. Daudz nedomājot, ielēcu mašīnā un, kamēr viņa bija koncertā, staigāju pa veikaliem un sapirku audumus. Sākumā mēteļi bija vienkrāsaini ar košām oderēm. Bet — cik var mainīt toņus! Sākām arī apdrukāt audumus. Esmu azartiska, man gribas, lai visu laiku ir interesanti. Tāpēc topošās kolekcijas jau būs ar plašāku stāstu un pievienotiem aprakstiem — veidojot apdrukas ar kārtīm, pētīju to simbolus, nozīmi Eiropā, vēsturi.

Vai mēteļu dizainu joprojām veido pati?
Jā. Protams, ir cilvēki, kas man palīdz, jo man nav izglītības grafiskajā dizainā, bet skices, zīmējumi ir pašas.

Tavi lietusmēteļi ir spilgti un krāsaini. Vai tas tādēļ, lai tie kontrastētu ar pelēcīgi rudenīgo laiku?
Pati vienmēr esmu tā ģērbusies, man tā patīk, nevarētu citādi. Protams, tagad man jau ir niķis mazlietiņ pakļauties arī pircējam. Zinu, ka tumši zilus mēteļus vajadzēs meitenēm, kas iet uz biroju. Tāpēc reizi pusgadā cenšos iekļaut kolekcijās arī tādus, ko varētu uzvilkt mierīgāks cilvēks. Jāņem vērā arī tas, uz kurieni gribu virzīt savu zīmolu. Skandināvijas valstīs ies tikai askētiskie dizaini, bet Anglijā — jo trakāk, jo labāk.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu