Žurnāls: Rīgas centrs bez auto - tā ir politiska izšķiršanās • IR.lv

Žurnāls: Rīgas centrs bez auto – tā ir politiska izšķiršanās

4
Andreass Rols. Foto — Gehlpeople.com

No pazīstamā dāņu pilsētplānotāja Jana Gēla ieteikumiem, kā organizēt Rīgas centra attīstību, pilsētā ir ieviests visai maz, intervijā žurnālam Ir teic pilsētas transporta sistēmu eksperts, kurš strādā kopā ar Gēlu, Andreass Rols. Viņa iespaids par to, kas tagad notiek Rīgā ir – “Rīgai ir problēmas ar pieaugošu automašīnu skaitu. Un šķiet, ka pirmā reakcija bija — kā uzņemt vēl vairāk mašīnu, kā optimizēt braukšanas joslas un satiksmes signālus”.

Intervijā žurnālam Andreass Rols stāsta, ka kaut kas līdzīgs noticis savulaik arī Dānijas galvaspilsētā Kopenhāgenā: “Varbūt varam trīs joslu vietā iedabūt četras? Tas nav nekas tikai Rīgai raksturīgs. Tas pats savulaik notika Kopenhāgenā. Pirms gadiem 30 cilvēki mēģināja izdomāt visu ko, lai tikai pilsētas centrā dabūtu pēc iespējas vairāk auto. Manuprāt, arī Rīga ir ieslīgusi līdzīgā stāvoklī.”

Viņš uzsver – ja pilsētā grib izveidot labu sabiedriskā transporta sistēmu, tad Rīga nav sliktākais piemērs. Pilsētā ir visai liela sabiedriskā transporta daļa, taču samērā slikti attīstīta infrastruktūra gājējiem un pavisam neliela velobraukšanai.

Transporta sistēmu eksperts norāda – “ja Rīga nodrošinās sabiedriskajam transportam plašu pieejamību un turpinās to attīstīt tā, lai iedzīvotāju acīs tas spētu konkurēt ar automašīnām, kā arī uzlabos gājēju un velosipēdistu infrastruktūru, tad pilsētai klāsies labi. Tad pārvietošanās līdzekļa izvēle vairs nebūs labklājības, bet ērtību jautājums”.

Vaicāts, kā pārlauzt rīdzinieku vēlmi braukt ar automašīnām pa galvaspilsētu, Rols atzīst, ka īpašas receptes nav – galu galā tā ir politiska izšķiršanās. “Politiķiem jāmāk cilvēkiem izskaidrot, ka auto skaits pilsētā netiek samazināts tādēļ, lai apgrūtinātu viņu dzīvi. Var pat izcelt faktu, ka Kopenhāgenā lielākie ieguvēji no riteņbraucēju skaita pieauguma ir tieši autovadītāji — ja tikai trešdaļa riteņbraucēju pārsēstos atpakaļ automašīnās, sastrēgumi būtu daudz lielāki,” saka Rols.

Vairāk lasiet žurnālā Ir šeit.

Ja vēlaties abonēt žurnālu Ir, spiediet šeit.

Komentāri (4)

J.šveiks 25.08.2019. 19.38

šis man atgādina mana rotas komandiera Mirgorodska teicienu”soldat bez birki , piz*a bez dirki”… kaut kā tā… tālāk Jums jādomā,…

+2
0
Atbildēt

0

andrejs 23.08.2019. 12.23

tā ir politiska izšķiršanās

Vai kāds var paskaidrot, kāpēc satiksmes organizācijā ir jāiejauc politika?
Vai dāņu eksperts nav ievērojis, ka Rīga ir vairāk nekā tūkstoš kilometrus tuvāk Ziemeļpolam nekā Kopenhāgena.

+2
0
Atbildēt

0

Jānis Lakijs 23.08.2019. 10.10

Rīga tiešām atpaliek no Kopenhāgenas, jo pat Maskačka nevar līdzināties Kristiānijai, kur atklāti tirgo narkotikas.

+2
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu