Cilvēcīgā automatizācija • IR.lv

Cilvēcīgā automatizācija

Ģirts Slaviņš, Mobilly izpilddirektors. Foto — Gints Ivuškāns
Raivis Vilūns

Mobilly veiksmes pamatā ir pragmatisks un sistemātisks darbs, netērējot vairāk, nekā var atļauties, un uzmanību veltot cilvēkiem — darbiniekiem un klientiem

Pa ceļam uz Mobilly biroju Dzirnavu ielā, noejot tikai pārsimt metru, vairākkārt pamanu uzņēmuma logotipu — vai nu uz mašīnu logiem, vai stāvvietu maksas automātiem. Biroju var viegli atrast pēc lielā, oranžā aplī ietvertā burta «M» uz ārdurvīm, aiz kurām 3. stāvā atrodas uzņēmuma birojs. Lielajā telpā kolēģus citu no cita piesedz istabaugi, galdus atdala starpsienas. Šur un tur redzami ar Mobilly logo apdrukāti suvenīri, bet uz krēslu atzveltnēm uzkārtas darbinieku oranžās kapučjakas. 

Lai arī autostāvvietu apmaksa Rīgā, Liepājā un Daugavpilī, iespējams, ir populārākā un labāk zināmā Mobilly darbības joma, uzņēmums jau ilgstoši piedāvā arī iegādāties starppilsētu autobusu un vilcienu biļetes, ar tā starpniecību var samaksāt par taksi, iebraukšanas maksu Jūrmalā, iepirkties degvielas uzpildes stacijās KOOL un veikt virkni citu darbību. Ir arī iespēja ziedot labdarībai.  

Uzņēmuma lielākās daļas kontrolē Jānis Bergs, Normunds Bergs un Uldis Pabērzis, bet mazākas daļas pieder SIA VVMV, a/s Citadele banka,  komandītsabiedrībai ZGI-3 un Ģirtam Slaviņam, kurš kopš 2014. gada ir uzņēmuma izpildirektors. Viņš arī piekrita pastāstīt par uzņēmuma biznesa veiksmes atslēgu. Slaviņš iepriekš bijis Draugiem.lv direktors, a/s Diena interneta biznesa attīstības vadītājs un kopāpirkšanas portāla Cherry.lv vadītājs. Viņš sarunai laiku izbrīvējis atvaļinājumā, un uz jautājumu, vai viesošanās birojā brīvdienās ir izņēmums vai norma, Slaviņš atjoko — cilvēkiem ar bērniem darbs dažkārt ir atpūta. «Mazos uzņēmumos neviens vadītājs nevar aiziet, aizslēgt durvis un izlikties, ka uz viņu nekas neattiecas,» saka Slaviņš. 

Vēl ir bads

«Neesam jauns uzņēmums, mūs lielā mērā dzen uz priekšu atbildība par jau izdarīto,» saka izpilddirektors. Tehnoloģiju pasaulē ir ierasts, ka neveiksminieki ātri pazūd, bet veiksmīgie uzņēmumi vai nu turpina augt, līdz kļūst par tehnoloģiju milžiem, vai arī tiek nopirkti. Tas nav Mobilly stāsts. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu