«Mums nevajag vēl vienu traģēdiju» • IR.lv

«Mums nevajag vēl vienu traģēdiju»

1
Viens no izdrupušajiem un rūsas sagrauztajiem Brasas satiksmes pārvada balstiem. Foto — Būvniecības valsts kontroles birojs
Raivis Vilūns

Pēc papildu aprēķinu iesniegšanas Deglava tilts atzīts par drošu un satiksme daļēji atjaunota, taču būvekspertiem ir nākamās bažas — par Brasas pārvada balstiem. Vēl pieciem tiltiem, kas Rīgā nav apmierinošā stāvoklī, remonti plānoti tikai pēc gada vai diviem

Rūsa dziļi iegrauzusies betona stabos, kas balsta Brasas satiksmes pārvadu Rīgā pa ceļam uz Mežaparku — izskatās, ka metāla armatūra pārvērtusies brūnās plēksnēs. Rādot 29. aprīlī uzņemtās fotogrāfijas, Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) direktora vietnieks Māris Demme atzīst — arī par šī tilta būvprojektu birojam «ir radušies jautājumi».

Rīgas domes Satiksmes departaments jau pērn Brasas pārvadu atzina par sliktākajā stāvoklī esošo tiltu Rīgā, un nupat 24. aprīlī beidzot sākās tā remonts, satiksme pilnībā slēgta centra virzienā. Taču BVKB ir radušās šaubas, vai plānotie darbi ir pietiekami — iespējams, tāpat kā Deglava pārvada gadījumā, nav ņemts vērā, cik sliktā stāvoklī patiesībā ir kolonnas. Projektā paredzēts nokalt bojāto betonu, bet biroja eksperts Pēteris Gode komentē: «Ja nokals visu lieko, varbūt tikai kaut kas pa vidu paliks.» Tāpēc biroja eksperti šobrīd izvērtē būvprojektu un plāno iesniegt savus jautājumus tā autoriem.

Tilta slikto stāvokli neapšauba arī Ainārs Paeglītis, kura vadītais uzņēmums Inženierbūve iepriekš to pārbaudījis. Viņaprāt, sabrukšanas draudu nav, bet stāvokli pasliktina tramvaja radītās vibrācijas — tās ietekmē būvi, ļaujot šķidrumiem nokļūt pie nesošajām konstrukcijām, un pasteidzina to degradāciju. Jau 2017. gadā inspekcija atzina, ka Brasas pārvadam nepieciešams pamatīgs remonts, bet to var atlikt līdz 2018. gada otrajai pusei. Remontdarbi sākušies tikai šajā pavasarī, jo būvprojekta izstrāde ievilkās, skaidro domē.

Brasas pārvads un Deglava tilts, kura pēkšņā slēgšana sacēla pamatīgu trauksmi par tiltu drošību Rīgā, ir tikai divi no vairākiem bēdubrāļiem. Lai gan Satiksmes departamenta eksperti atzinuši, ka neviens no Rīgas pašvaldības pārvaldībā esošajiem 35 tiltiem un 60 satiksmes pārvadiem vai estakādēm šobrīd neapdraud cilvēku dzīvību, astoņiem konstatēts «no lietošanas viedokļa neapmierinošs stāvoklis». Pieciem no tiem tikai šajā vai nākamajā gadā plānots izstrādāt remonta būvprojektus. No tiem tikai Salu tilta atjaunošana jau pabeigta, taču kompleksa remonts turpinās.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu