Iekšlietu ministrs sola ceturtdien satiksmei slēgt Deglava ielas tiltu • IR.lv

Iekšlietu ministrs sola ceturtdien satiksmei slēgt Deglava ielas tiltu

5
Iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens. Foto: Ieva Makare, LETA

Neskatoties uz to, ka otrdien Rīgā, pie Augusta Deglava ielas pārvada, viens pēc otra notiks divi atsevišķi Rīgas domes un Ekonomikas ministrijas (EM) rīkoti pasākumi, lai pārrunātu Deglava tilta remonta problēmas, iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens (KPV LV) jau izdevis rīkojumu par visu formalitāšu kārtošanu, lai tilts ceturtdien, 25.aprīlī satiksmei tiktu slēgts.

Intervijā Latvijas Radio Ģirģens pastāstīja, ka uzdevis Valsts policijai ceturtdien jau no rīta slēgt tiltu jebkāda veida satiksmei, ziņo LETA.

“Manuprāt, Rīgas domes institūcijas neņem vērā ekspertu atzinumus, kā arī ilgstoši kavē ar atkārtotas ekspertīzes veikšanu, tādējādi neievēro pasākumus, lai nodrošinātu cilvēku drošību. Ir pietiekami daudz faktoru, kas liecina, ka tilts apdraud cilvēku dzīvības, tāpēc pieņēmu lēmumu par tilta slēgšanu jau no ceturtdienas,” sacīja ministrs.

Ģirģens LTV raidījumam “Rīta Panorāma” stāstīja, ka Rīgas domes Satiksmes departamentam ir laiks līdz ceturtdienai, lai tā pati veiktu visus priekšdarbus satiksmes pārplānošanai. Ja līdz ceturtdienai tas netiks izdarīts, tad Valsts policijai ir uzdots slēgt satiksmi pāri tiltam.

Uz jautājumu, vai ministrs var izdot šādu rīkojumu, Ģirģens atbildēja, ka tas neesot korekts secinājums, jo viņam kā ministram normatīvie akti ļauj rīkoties gadījumos, ja tiek apdraudēta cilvēku drošība un rīkoties, lai izvairītos no lielas traģēdijas.

Otrdien plkst.9, Braslas ielā 24, zem Deglava tilta, Rīgas domes vadība, Satiksmes departamenta un Rīgas pilsētas būvvaldes speciālisti tiksies ar pārvada atbildīgajiem būvniekiem lietuviešu uzņēmumu AS “Kauno tiltai” un būvprojekta autoriem SIA “Inženierbūve”, lai klātienē iepazītos ar tilta tehnisko stāvokli un principiem, kā tika izvērtēta pārvada drošība satiksmei.

Savukārt plkst.10 autostāvvietā pie sporta stadiona “Daugava” notiks EM rīkots preses brīfings “sakarā ar izveidojušos situāciju attiecībā uz tiltu Augusta Deglava ielā,” informēja ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Evita Urpena. EM sasauktajā preses brīfingā piedalīsies ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro (KPV LV), Ģirģens un Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) Kontroles departamenta direktors Māris Demme.

BVKB, veicot būvdarbu kontroli, konstatēja Deglava tilta nesošo konstrukciju bojājumus. 8.aprīlī BVKB būvinspektors izdeva atzinumu par būvdarbu apturēšanu visā objektā. “Kopš šī laika notikusi vēl papildu sarakste starp BVKB, EM, un Rīgas domi, lai rastu risinājumu, kas neapdraud iedzīvotāju drošību,” informēja Urpena.

Kā skaidroja Rīgas domē, veicot satiksmes pārvada balstu remontdarbus, tika atklāti defekti, kuru novēršana netika paredzēta pārvada pārbūves būvprojektā. Objektā būvdarbi tika apturēti līdz esošo pārbūves risinājumu izmaiņu izstrādei.

Lai gūtu pārliecību, ka pārvads ir drošs ekspluatācijai, būvprojekta autors SIA “Inženierbūve” veica nepieciešamos mērījumus un aprēķinus, un tehniskās apsekošanas ziņojumā norādīja, ka nesošajām konstrukcijām nav vērojamas balstu nosvēršanās, nosēšanās vai citas deformācijas, kas liecinātu par būves vispārējās noturības pazemināšanos. Būvprojekta autors ir atzina, ka, ierobežojot transporta līdzekļu satiksmes slodzi līdz trīsdesmit tonnām, – objekts ir drošs ekspluatācijai.

Satiksmes departamenta speciālisti, sadarbojoties ar Būvniecības valsts kontroles biroja un Rīgas pilsētas būvvaldes atbildīgajiem speciālistiem, ir izstrādājuši būves ekspertīzes uzdevumu, uz kura pamata sertificēts, neatkarīgs eksperts veiks būves apsekošanu, nepieciešamos mērījumus un esošā būvprojekta risinājumu pārbaudi. Pēc eksperta atzinuma saņemšanas atbildīgās institūcijas pieņems lēmumu par tālāko rīcību, skaidro Rīgas domē.

Deglava satiksmes pārvada ekspertīze ilgs līdz maija sākumam. Tilta bojātie balsti tika konstatēti tikai pēc tam, kad tika demontētas zem pārvada esošās noliktavas. Iepriekš šie balsti nebija pieejami, jo kalpoja kā noliktavu starpsienas. Drošības nolūkos no 10.aprīļa kravas transportlīdzekļiem, kas brauc pāri tiltam, ir noteikts masas ierobežojums – 30 tonnas. Sabiedriskā transporta un privātā transporta kustība gan netiek ietekmēta.

Pārvada pārbūvi par 4,27 miljoniem eiro veic lietuviešu uzņēmums AS “Kauno tiltai” pēc SIA “Inženierbūve” izstrādātā būvprojekta.

Komentāri (5)

zhilkin.jame66 23.04.2019. 22.47

Jūs varat maksāt par 40% mazāk par elektroenerģiju, nekādā veidā maldinot vai pārkāpjot likumu! Es iesaku visiem izlasīt šo rakstu – http://most.tk/ecoenergy Es to esmu izmantojis kopš decembra, un rēķins patiešām ir kļuvis mazāks!s

0
0
Atbildēt

0

QAnon 23.04.2019. 11.19

Par tādu satiksmes kolapsu pat Ušakovs nevarēja sapņot. Ko gan var gaidīt no ministra, kam padomus sniedz bēdīgi slavenais Dombrovska valdības satiksmes ministrs, PV iepirkumu afērists Ronis?

0
0
Atbildēt

1

    andrejs > altinyildiz 23.04.2019. 11.28

    Tilts tiek slēgts jo Ušaks ir krievs

    0
    0
    Atbildēt

    0

andrejs 23.04.2019. 10.56

Iepriekš šie balsti nebija pieejami, jo kalpoja kā noliktavu starpsienas.
————————————–
Vai tas ir normāli, ka tilta pamatkonstrukcijas nav pieejamas projektētājiem pirms tilta rekonstrukcijas uzsākšanas?
Runā, ka zem tilta atradušās firmas Latvijas Ķīmija noliktavas. Starp citu, vai ķīmiskas vielas nevar ietekmēt betona konstrukciju izturību?

0
0
Atbildēt

1

    vvilums > andrejs 23.04.2019. 16.17

    Par 4,27 miljoniem eiro Ušaks ar Jakrinu noteikti gribēja tikai kārtējo šķībo bruģīti asfalta vietā uzlikt, tāpēc arī konstrukcijām uzmanību nepievērsa, bet kārtīgs saimnieks parasti pirms “liek kosmētiku ” apskatās vai zem vecās nav viss izpuvis, kā tas ir ar Deglava tiltu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu