Pasakas varā • IR.lv

Pasakas varā

Troņu spēle. Publicitātes foto
Kristīne Simsone

Troņu spēles paraugstunda — kā seriālu pārvērst globālā fenomenā

Fantāzijas seriāla noslēdzošā sezona ir sākusies. Pagaidām gan aizraujošāk par pašu Troņu spēli (Game of Thrones) ir bijis sekot līdzi tā veidotāju — ASV kabeļtelevīzijas HBO — atjautīgajām mārketinga aktivitātēm. Tās jau kopš seriāla sākuma 2011. gadā ir spējušas šo brutālo (balstītu amerikāņu rakstnieka Džordža R. R. Mārtina sarakstītajās grāmatās) pasaku pieaugušajiem par varas spēlēm mītiskajā Vesterosā pārvērst globālā fenomenā. Šopavasar, piemēram, gaidot astotās sezonas pirmizrādi, pielūdzējiem bija iespēja sev «nolaist asinis Troņa vārdā». 

Dzīvē tas gan bija cēlāk, nekā izklausās, — martā kultūras festivālā SXSW Teksasas štatā seriāla veidotāji sadarbojās ar Sarkano Krustu, lai popularizētu asins ziedošanu. Angliski runājošo mediju telpu, nemaz nerunājot par interneta plašumiem, vēl aizvien turpina pārpludināt ziņas par seriāla sākumu. 

Seriāla rentabilitāti savā labā pasteigušies izmantot vairāki populāri zīmoli, piemēram, sporta kompānija Adidas par godu Troņu spēlei izlaidusi īpašu apavu modeli (kas gan, ņemot vērā seriāla grafisko vardarbību, izklausās kā segvārds moku rīkam). Savukārt Sietlas dzīvnieku patversme seriāla pirmizrādes dienās piedāvāja akciju ar nosaukumu Māju spēle (angliski — Game of Homes), kuras laikā mājdzīvnieku adopcijas izdevumiem tika piešķirtas atlaides. 

Šī un līdzīgas aktivitātes nu jau stiepjas krietni pāri oficiālajām mārketinga kampaņām (kuru kopējais budžets šai sezonai vien ir ap 20 miljoniem dolāru) un stiprina pielūdzēju piederības sajūtu seriāla kultam. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu