Bez kalmāra kostīma • IR.lv

Bez kalmāra kostīma

Jurijs Djakonovs. Foto — Jānis Pipars
Anda Burve-Rozīte

Uz laiku izkritis no teātra un kino aprites, aktieris un režisors Jurijs Djakonovs (32) nu ar jaunu elpu atgriezies un pēdējās nedēļās redzams televīzijas seriālā Sarkanais mežs

Viņam neeksistē šabloni. Tāda bija režisora Vladislava Nastavševa motivācija, kad viņš 2009. gadā Latvijas Kultūras akadēmijas režijas studentu Juriju Djakonovu izvēlējās galvenajai lomai izrādē Mitjas mīlestība. Izrāde par jaunu aktrisi un viņas greizsirdīgo draugu tika spēlēta Dirty Deal Teatro. Tajā laikā Latvijā veidojās spēcīgi neatkarīgie teātri, kuros sevi pieteica jaunā režisoru paaudze — Elmārs Seņkovs, Valters Sīlis, Vladislavs Nastavševs un citi. Pirmās lomas Dirty Deal Teatro izrādēs Mitjas mīlestība, Puiši smaržo pēc apelsīniem, kā arī Gals Nacionālajā teātrī un Ziema Rīgas Krievu teātrī Djakonovam atnesa Spēlmaņu nakts nominācijas trīs gadus pēc kārtas. «Drosmīgs, neatkarīgi domājošs mākslinieks. Viņam lomās sevi nav jālauž, jo pēc dabas ir atvērts, bez gataviem modeļiem, «ko drīkst», «ko nedrīkst», «ko padomās»,» saka Nastavševs.

Pieprasīts gandrīz visos Rīgas teātros, Djakonovs 2014. gadā no skatuves dzīves pēkšņi pazuda. Kāds bija iemesls, viņš stāsta intervijā. Šis ir labs brīdis sarunai, jo aktieris pilnasinīgi atgriezies teātra dzīvē: spēlē Hamletu Daugavpils teātrī, aģentu Rubeni LTV vēsturiskajā daudzsēriju filmā Sarkanais mežs un mācītāju TV3 attiecību seriālā Viss pa jaunam, arī iestudējis divas skatītāju iecienītas izrādes Rīgas Krievu teātrī. 

Patlaban Djakonovs saņem jaunu lomu piedāvājumus, audzina divus mazus bērnus un par principu sev uzstādījis dzīvošanu «šeit un tagad». 

Skatītāji jūs var redzēt divos seriālos. Vai jums patīk filmēties?
Ļoti! Un neesmu tāds vienīgais. Kino Latvijā ir svēta lieta. Filmas uzņemam tik reti, ka ir reizes, kad aktieri piekrīt filmēties pat par brīvu, jo gribas to darīt. Man šķiet, tas, ko džeki izdarīja, uzņemot filmu Kriminālās ekselences fonds, apliecina, ka ir iespējas arī bez valsts finansējuma, ar smieklīgu budžetu. Sāk mainīties domāšana — nevajag miljonu eiro, lai būtu laba filma. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu