Žurnāls: Mēnesi pēc traģēdijas LDz sola šopavasar uzlabot gājēju pāreju Zolitūdē • IR.lv

Žurnāls: Mēnesi pēc traģēdijas LDz sola šopavasar uzlabot gājēju pāreju Zolitūdē

2
Gājēju pāreja pie Zolitūdes dzelzceļa stacijas. Foto: Edmunds Brencis

Pirms mēneša 15 gadus vecais Oskars Zolitūdē pakļuva zem vilciena, jo nemanīja skaļi taurējošo vilcienu. Puisis skatījās telefonā. Pēc Ir ierosinājuma Ziemeļvalstu ģimnāzijas direktore uzrakstīja Latvijas dzelzceļam (LDz) lūgumu pārveidot gājēju pāreju, uz kuras dzīvību zaudējuši jau divi cilvēki, drošākā. Tagad – mēnesi pēc nelaimes – LDz apsver šopavasar konkrētajā pārejā pie Zolitūdes stacijas uzstādīt barjeru un skaņas signālu, ceturtdien vēsta žurnāls Ir.

24. janvāra rītā, neilgi pēc astoņiem Oskars devās uz skolu pa ierasto ceļu: no Imantas puses šķērsoja dzelzceļa pāreju. Nedzirdēja vilcienu, kas traucās ar ātrumu ap 100 km/h, jo ekspresis Tukums 2—Rīga nepietur Zolitūdes stacijā.

Pērn augustā uz šīs pašas pārejas ekspresis notrieca kādu 22 gadus vecu puisi. Iespējams, gan viņš, gan Oskars domāja, ka šis vilciens, tāpat kā lielākā daļa citu, apstāsies Zolitūdē, un par ekspreša eksistenci piemirsa.

Žurnāls raksta, ka dzelzceļa pāreja, uz kuras gāja bojā Oskars, ir bezjēdzīga — tā it kā iecerēta labirinta veidā, kam būtu jāsamazina gājēja ātrums, liekot pirms sliežu šķērsošanas paskatīties pa labi un pa kreisi, bet patiesībā tai cauri var iziet taisni bez jebkādas aizķeršanās.

Vaicāts, kas ir pārejas autors, LDz Tehniskās nodaļas vadītājs Dainis Zvaners vispirms vaino gājējus, kuri neredz un nedzird vilcienu, tomēr tad pasaka: «Jāatzīst, pāreja nav veiksmīga.» Ideja par tās pārveidi radās pēc traģiskā gadījuma pērn augustā, kad pārejā izskatījās tieši tāpat kā patlaban. LDz gribēja pagarināt metāla konstrukcijas tā, lai tās vairāk aizšķērso ceļu un gājējam, caur tām ejot, nākas iziet Z burta formu līdz nonāk pie sliedēm. Rekonstrukcijas projektu izstrādāja, un viss ritēja ierasto gaitu: tika izsludināts konkurss, atsijāti pretendenti, darbi sākti oktobrī. «Nepaspējām, jo uznāca mīnusi,» saka Zvaners. Uz norādi, ka pāreja ir neefektīva, viņš komentē: «Iespējams, taču pievērš uzmanību un atgādina, ka tuvojas sliedes. Tā nekaitē un sliktāk neizdara.» Katra dzelzceļa pāreja tiekot piemērota konkrētai vietai, un citas Rīgā esot labāk konstruētas — tā, ka liekot paskatīties abos virzienos. Šāda kā Zolitūdē esot tikai viena.

Vairāk lasiet žurnālā Ir šeit.

Komentāri (2)

Pandora 06.03.2019. 00.16

Kā jūs, biedri Šveik, liekat priekšā pārbūvēt idiotu smadzenes?

0
0
Atbildēt

0

J.šveiks 28.02.2019. 15.19

48 gadus strādāju būvniecībā , nesaptotu kas šajā gadījimā traucē pērveidot barjeras? sals? bet tas jau taisni labi ka grunts cieta kā klints , ir taču augstas tehnoloģijas verķi , kuri ļauj tev izurbt caurumus ne tikai sasalušā grunti , bet pat klints gruntī un betonā , nebūs liekas betona masas nostiprināšanai , tira 100% tīga artuna , vai galīgs pokui, ko tur sabrauks bērnu vai dzērāju vēl un vēl

0
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu