Lidojums nākotnē • IR.lv

Lidojums nākotnē

Atlas Aerospace drons sver tikai 1,6 kilogramus, tas var aizlidot 10 kilometru attālumā no vadības pults un atrasties gaisā apmēram 40 minūtes. Foto — Edmunds Brencis
Krista Dzidzēviča

Ir Nauda tiekas ar trim veiksmīgiem uzņēmumiem, kuri katrs savā nišā drona lidojumu pacēluši līmenī, kādā šobrīd viņiem konkurentu nav visā plašajā pasaulē. Latviešiem jānotic saviem spēkiem, saka jaunietis, kurš pirmo uzņēmumu reģistrēja jau 16 gados

Drons jau sen vairs nav tikai lidojoša kamera. Inženieris to gluži kā konstruktoru var izveidot un salikt pēc savas patikas, spēlējoties ar izmēru, materiālu, nu jau arī ar funkcijām. Latvieši, apzinoties, ka vietējā tirgū ne uzņēmēji, ne likumi lidojuma brīvībai vēl nav gatavi, izpletuši spārnus un nosēdušies pasaules kartē.

Atlas Aerospace dronam neskādē ne aukstums, ne mitrums, tas spēj atrasties gaisā krietni ilgāk nekā citi un aprīkots ar mūsdienīgām termokamerām. Var apsargāt lielas industriā-las teritorijas, nozīmīgus īpašumus un meklēt gan likumpārkāpējus, gan pazudušus cilvēkus. Bezvests.lv aizvadītajā vasarā ar Atlas Aerospace dronu Vecumniekos atrada pirmo noklīdušo seniori. Meklēšana notika naktī, teritorijā bija gara zāle, un glābēji nespētu sievieti atrast tik ātri kā ar termokameru aprīkots drons no putna lidojuma. Tas redz, atrod un signalizē — nākotnes ideālais darbinieks neskaitāmās jomās.

Lai drons varētu aizstāt cilvēku, tam nepieciešamas smadzenes — gudrākās pasaules tirgū pašlaik lidaparātiem veido latviešu SPH Engineering. Programma spēj nodrošināt lidojumu vēl nebijušā kvalitātē, veidojot kartes grūti pieejamās vietās un integrējot 3D iespējas, pielaižot dronu arvien vairākām nozarēm. Ar latviešu programmatūru lido arī viens no lielākajiem ASV dronu servisa sniedzējiem.

Savukārt Airboard augstas veiktspējas bezpilota lidaparāts, kas izmēra ziņā vairāk līdzinās helikopteram, ļaus Vācijas un ASV lielākajiem vīndariem turpmāk efektīvi apsmidzināt vīnogu laukus, neizšķiežot pesticīdus, kas, paliekot gaisā un ūdenī, rada kaitējumu dabai. Izdevība būt pirmajiem bija tik svarīga, ka uzņēmuma vadītājs, kurš tobrīd vēl mācījās skolā, pabeidza vidusskolas pēdējās divas klases vienā gadā — nevar gaidīt, īstais laiks radīt ir šodien!

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu