Pazīstamas sejas aicina nopirkt • IR.lv

Pazīstamas sejas aicina nopirkt

Ilustrācija — Shutterstock
Jānis Vēvers

Astoņi rīki, kas palīdzēs atrast piemērotākos influencerus, noorganizēt mārketinga kampaņas sociālajos tīklos un izvērtēt rezultātus

Gadiem «nopietnu cilvēku» sarunās izsmieti par nodarbošanos ar niekiem, krietnu sekotāju pūli uzkrājušie sociālo tīklu lietotāji iegūst aizvien lielāku ietekmi biznesa pasaulē. Tikuši pie apzīmējuma «influenceri» jeb ietekmētāji, tie aizvien biežāk saņem piedāvājumus no dažādiem uzņēmumiem izmēģināt un pareklamēt produkciju savos socializācijas kanālos vai iesaistīties mārketinga kampaņās. Pat nelielajā pašmāju tirgū ietekmētāji sajutušies vērā ņemami un pērn novembrī izveidoja savu Latvijas Blogeru un influenceru asociāciju.

Uzņēmējus, kuri apsver ideju izmantot jaunā viļņa komunikācijas kanālu uzturētāju pakalpojumus, protams, nodarbina doma — kā zināt, kurus ietekmētājus ir vērts uzrunāt un kuru piesaistīšana būs tikai resursu izniekošana? Nepietiek atlasīt influencerus ar lielāko sekotāju skaitu, jo bieži vien lielu daļu attiecīgā ietekmētāja auditorijas nemaz neinteresēs komersanta piedāvājums, vai arī daļa sekotāju pat nav īsti lietotāji, bet gan nopirkti viltus konti.

Piemērotāko personu atlasi parasti veic sabiedrisko attiecību aģentūras, kas veido ietekmētāju auditoriju sociālekonomisko portretu un seko līdzi tā izmaiņām. Aģentūru darbinieki daudzus ietekmētājus pazīst personīgi, kas dod iespēju gūt plašāku atgriezenisko saiti par auditorijas reakciju, kā arī sarunāt izdevīgus darījumus. Tomēr ietekmētāju atlasi var veikt arī paša spēkiem, liekot lietā digitālos instrumentus. Līdz ar influenceru popularitātes pieaugumu palielinās arī šādu programmu skaits. To skaits mērāms vairākos desmitos, un daudzas ir ļoti līdzīgas.

Zināmākās no tām, piemēram, Upfluence, piedāvā «pārrakāt» milzīgas sociālo tīklu datubāzes un piemeklēt labākos ietekmētājus, taču par to būs jāmaksā daudzi simti eiro. Iespējams, pat vairāk, nekā paprasītu aģentūra.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu