Ārstu labākais palīgs • IR.lv

Ārstu labākais palīgs

1
Mārtiņš Sils, Meditec līdzdibinātājs un valdes priekšsēdētājs. Foto — Ieva Salmane
Gunita Nagle

Pagaidām nekas neliecina, ka e-veselība spēs izkonkurēt Ārsta biroju — informācijas sistēmu, ko izmanto vairums mediķu. Nu uzņēmums Meditec, nolēmis izveidot visērtāko vietni pacientiem

Kad pirms vairāk nekā gada Veselības ministrija lika mediķiem pieslēgties e-veselībai, daudziem vienīgais mierinājums bija fakts, ka ierastais Ārsta birojs ir integrējams e-veselībā. Mediķu vidū Ārsta birojs bija un joprojām ir populārākā informācijas sistēma, ko izmanto ap 200 veselības aprūpes iestāžu, to vidū arī abas lielākās universitātes slimnīcas: Austrumu un Stradiņa. Tieši Ārsta birojs nodrošina datu apstrādi vairumā medicīnas iestāžu, ko mēs, pacienti, apmeklējam.

Tā izstrādātājs — uzņēmums Meditec — ir radījis arī informācijas sistēmu Emy operatīvajiem dienestiem, ko jau vairākus gadus lieto Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests. Un, lai pacientiem būtu ērti pierakstīties pie ārsta vai izsaukt «ātros», Meditec ir izstrādājis arī pacientu portālu eVeselībasPunkts, kas kā lietotne lejupielādējama arī viedierīcēs. Faktiski Meditec ir radījis tādu veselības aprūpes informācijas sistēmu, kādas reiz sapņojām redzēt e-veselībā. Kā uzņēmumam tas ir izdevies?

Plecu pie pleca ar ārstiem

Tieši pirms 20 gadiem, 1999. gada janvārī, divi kopš studiju laikiem pazīstami programmētāji — Mārtiņš Sils un Māris Zvirgzdiņš — izveidoja pirmo programmu toreizējai Rīgas poliklīnikai Vesels.

«Bija tā sauktie slimokases taloni, kas bija jāaizpilda ārstniecības iestādēm, lai par pacientiem sniegtajiem pakalpojumiem saņemtu valsts naudu. Šī talonu aizpildes programma bija pats sākums,» atceras Mārtiņš, tagad Meditec valdes priekšsēdētājs. «Tad programmu papildinājām ar pieraksta kalendāru, tad ar citiem risinājumiem, līdz pamazām tapa informācijas sistēma ārstniecības iestādes darba organizēšanai. Pēc līdzības ar Microsoft Office mēs savu informācijas sistēmu nosaucām par Ārsta biroju, un tā, daudzkārt uzlabota un pielāgota klientu vajadzībām, ir mūsu galvenais pamatprodukts.»

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu