Kur īstais satiek iedomāto • IR.lv

Kur īstais satiek iedomāto

Ilustrācija — Freepik
Jānis Vēvers

Papildinātā realitāte uzstājīgi lauž ceļu biznesa pasaulē, mudinot uzņēmējus meklēt daudzsološajai tehnoloģijai pielietojumu gan pircēju izklaidēšanā, gan pārdošanas veicināšanā

No intriģējošas, bet īsti nelietojamas izklaides rotaļlietas papildinātā realitāte neatlaidīgi pāraug biznesa instrumentā. Pāris pēdējos gados starptautiskās patērētāju elektronikas izstādēs aplūkojamas visdažādākās vīzijas par AR (augmented reality) pielietojumu. Sākot no senākā un vienkāršākā — iegūt papildu informāciju par produktiem pārdošanas zālē vai eksponātiem muzejā, pavēršot pret tiem tālruņa kameru un ekrānā lasot piemeklēto tekstu vai noskatoties video — un beidzot ar sevis virtuālu apģērbšanu izvēlētajās drānās, galda spēļu spēlēšanu uz tukša galda, redzot laukumu tikai ekrānā, vai zīmēšanu, raugoties uz papīra lapu caur ekrānu, kurā laiski iekārtojies paraugs.

No izklaides uz biznesu

Papildinātā realitāte ir viens no tiem izgudrojumiem, kura attīstību uz priekšu dzen izklaides lauciņš. Gala patērētāji par to vairāk uzzināja banālās spēlītes Pokemon Go buma dēļ, kad desmitiem tūkstošu cilvēku skraidīja pa parkiem ar telefonu rokās, ķerstot zīmētus ķēmiņus.

Kā jau ierasts, tiklīdz kāda tehnoloģija piesaista lietotāju interesi, ātri sarodas piedāvājums jauno iespēju izmantošanai. Ar AR ir tieši tāpat, un jau šobrīd pieejamas vairākas jēdzīgas mobilās lietotnes, ar kuru palīdzību apņēmīgākie uzņēmēji var parādīt klientiem, ka viņu firma ir moderna un seko laika garam. Izaugsmi veicina arī tirgū ienākošie tālruņi un jaunas operētājsistēmas versijas ar papildinātās realitātes atbalstu.

Ne velti tirgus izpētes statistikas portāls Statista.com lēš, ka papildinātās un virtuālās realitātes globālā tirgus apjoms 2021. gadā pietuvosies 200 miljardiem eiro. Tas šķiet visnotaļ ticami, jo cilvēkus sen intriģējusi iespēja pašiem konstruēt realitātes un «ielikt» sevi tajās. Šis koncepts, galu galā, ir gandrīz visu pasaku un varoņstāstu pamatā. Turklāt psihologi apgalvo, ka papildinātā realitāte veido patērētājos spēcīgāku emocionālu saikni ar nolūkoto produktu, jo ļauj to aptaustīt paša rokām un vienlaikus arī savākt papildu informāciju un atsauksmes tīmeklī. Nevar ignorēt arī izklaidējošo un pārsteidzošo faktoru, piemēram, veikala apmeklētājus tālruņa ekrānā sagaidot mīlīgam zilonēnam, kurš piesakās izvadāt pa nodaļām un palīdzēt sameklēt vajadzīgās preces.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu