Mītus ir grūti noņemt • IR.lv

Mītus ir grūti noņemt

1
Uldis Augulis. Foto — Edmunds Brencis
Aivars Ozoliņš

Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) skaidro, kāpēc Latvijā joprojām nav modernu vilcienu un — vai pats būtu gatavs kandidēt Valsts prezidenta amatam

Vai Latvija var atļauties vienlaikus trīs lielus un citu par citu dārgākus satiksmes projektus — pasažieru vilcienu iepirkumu, Rail Baltica un dzelzceļa elektrifikāciju? Vai Krievijas tranzīta kravu apjoma pastāvīgu krišanos var kompensēt kravas no Ķīnas? Kā sakārtot Latvijas autoceļus? Un vai smagos noziegumos apsūdzētais Aivars Lembergs ir vai nav Ventspils pilsētas domes vadītājs? Turpinot priekšvēlēšanu interviju sēriju ar valdības locekļiem, Ir iztaujā ministru Uldi Auguli, kurš vada nozari kopš 2016. gada februāra un ir bijis šajā amatā arī 2010.—2011. gadā.

Kad Latvijā beidzot būs tādi pasažieru vilcieni, kādi ir citur Eiropā?
Šobrīd Pasažieru vilciens ir pabeidzis izskatīt tehniskos piedāvājumus, un kompānijas ir aicinātas līdz 6. augustam iesniegt savus finanšu piedāvājumus. Trešajā ceturksnī varētu jau nonākt līdz līguma slēgšanai. Tas nozīmē — ja nav lielas pārsūdzības vai citas aizķeršanās, tad uz 2020.—2021. gadu varētu parādīties jau pirmie vilcienu sastāvi.

Vai pirmajiem vilcienu sastāviem nebija jāparādās jau 2012. gadā?
Nē, 2011. gadā, kad es pirmoreiz biju ministrs, mēs nonācām līdz līguma slēgšanai, un tad vilcieniem vajadzētu būt no 2015. gada. Tagad šis process bija daudz grūtāks, jo nebija pieejams Eiropas finansējums, līdz ar to nācās daudz darīt, lai varētu finansēt šo projektu ar aizņemtiem līdzekļiem.

Kāpēc iet tik smagi? Pirmajā reizē beidzās ar kriminālapsūdzībām PV valdei, otrajā reizē rezultāts izrādījās nesamērīgi dārgs.
Man nav izskaidrojuma — tajā brīdī jau mēs bijām opozīcijā —, kāpēc līgums tika noslēgts, pēc tam atkal lauzts.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu