Arī mileniāļi novērtē klātienes sapulču nozīmību biznesā • IR.lv

Arī mileniāļi novērtē klātienes sapulču nozīmību biznesā

Ilustratīvs attēls no pixabay.com
Karina Bezzubova

Iestājoties tehnoloģiju ērai, vairākums pētnieku un tehnoloģiju entuziastu paredzēja, ka izzudīs arī nepieciešamība pēc klātienes kontakta, jo visa saziņa notiks pastarpināti, proti, caur dažādiem tiešsaistes rīkiem. Tomēr realitātē piedzīvojam pretējo – tehnoloģijas attīstās tik ātri, ka grūti izsekot piedāvājumam, taču biznesa jautājumu kārtošanā joprojām neaizvietojamas ir klātienes tikšanās un sapulces – arī starp mileniāļiem, kuriem piedēvē pārlieku aizraušanos ar virtuālo vidi.

Šo tendenci novērojam arī dažādu konferenču klāstā, pat tādu, kas ir veltītas tieši tehnoloģijām – tās neizzūd, gluži otrādi – klāsts palielinās un interese par tām pieaug. Šie novērojumi liek secināt – pastarpināta komunikācija, lai arī sen jau pieejama pat video formātā, nekad neaizstās tikšanos aci pret aci, kas, kā atzīst profesionāļi, ir veiksmīgu darījuma attiecību pamats.

Profesionāļi tic: klātienes tikšanās ir veiksmīga biznesa atslēga

Nav noslēpums, ka veiksmīga biznesa izveides pamatā ir darījumu kontakti. No pašas pieredzes, strādājot ar korporatīvajiem klientiem “Latvia Tours”, varu apgalvot, ka tikšanos aci pret aci nevar aizvietot ne telefonsaruna, ne video zvans. Komunikācijā izmantojam ne vien valodu, bet arī dažādus žestus, un kopējo vēstījumu iespējams nodot un saņemt tikai klātienes tikšanās laikā.

To, ka tieši klātienes tikšanās ir un būs ļoti būtiskas dažādās nozarēs, apstiprina arī “American Express” jaunāko prognožu par konferencēm un pasākumiem pasaulē 2018. gadā apkopojums. Tajā ietverti secinājumi pēc 600 profesionāļu no visas pasaules, kas darbojas konferenču un pasākumu organizēšanas jomā, aptaujāšanas par nākotnes tendencēm nozarē. Dokumentā tiek uzsvērts, ka tehnoloģiju attīstība kopumā ietekmēs nozari, taču vienlaikus vairāk nekā 70% aptaujāto piekrīt, ka pastarpinātas tikšanās nespēs aizvietot pulcēšanos klātienē. Respondenti pauž viedokli, ka dažādas virtuālās sanāksmes var būt laba alternatīva mazāk nozīmīgām sarunām nelielā cilvēku lokā, taču tikšanās tiešsaistē nekad nespēs aizvietot komunikāciju aci pret aci. To, ka klātienes sapulces ir veiksmīgas uzņēmuma attīstības pamatā, atzinuši arī teju visi uzņēmēji (96%) “Meetings Mean Business” un “APCO Worldwide” organizētajā aptaujā.

Neklātienes komunikācija var radīt pārpratumus

Savstarpēja komunikācija klātienē ietver dažādus signālus, kurus nav iespējams uztvert, komunicējot pastarpinātā veidā, un tas ļoti palīdz izvairīties no dažādiem pārpratumiem un nodot skaidru vēstījumu sarunas biedriem. Būtiski, ka tikšanās aci pret aci var liecināt par otras puses attieksmi: tā ir ķermeņa valoda, emocijas, atbildes reakcijas ātrums. Tiekoties klātienē, var izdarīt secinājumus arī par personības iezīmēm – piemēram, punktualitāti – vai tikšanās netika kavēta. Ne velti darba intervijas lielākā daļā gadījumu notiek tieši klātienē, jo tā ir arī vieglāk novērtēt potenciālo darbinieku, viņa prasmes un atbilstību amatam. No pieredzes jāsaka, ka klātienes komunikācija spēj arī saliedēt kolēģus un motivēt darbiniekus kvalitatīvam darbam.

Paaudzi, kas dzimusi laikā no 1980. gada līdz 2000. gadam, dēvē par mileniāļiem. Šai paaudzei piedēvē pārlieku lielu aizraušanos ar tehnoloģijām un virtuālo vidi, nenoteiktību un vēlmi bieži mainīt profesiju. Varētu secināt, ka steidzīgā jaunatne priekšroku dod pastarpinātai komunikācijai, kur tik daudz un plašas iespējas piedāvā dažādās mobilās ierīces. Tomēr arī šīs paaudzes pārstāvji visbiežāk dod priekšroku aicinājumam sadarbības jautājumus pārrunāt klātienē, jo tic, ka šādas tikšanās ir konstruktīvākas. To apliecina arī Dienvidkalifornijas Universitātes un Londonas biznesa skolas veiktais pētījums, kurā tika salīdzināti mileniāļu un laikā no 1960. līdz 1980. gadam dzimušo komunikācijas paradumi. Atklājās, ka 1980. – 2000. gadā dzimušie uz klātienes komunikāciju ar kolēģiem ir pat naskāki nekā tie, kas dzimuši no 1960. līdz 1980. gadam.

Dažādas darījumu konferences ir biežs komandējumu mērķis, liela daļa profesionāļu noteiktu konferenču apmeklējumu plāno gadu no gada. Šī tendence, visticamāk, nemainīsies – to, ka konferenču un pasākumu plānošanas industrija arvien paplašināsies, apliecina arī  “American Express” jaunākais prognožu ziņojums. Dalība konferencēs un semināros ir iespēja klātienē iegūt jaunāko informāciju savā nozarē, kā arī pilnveidot darījumu kontaktu listi un sastapt domubiedrus.  Tām ik gadu organizatori rūpīgi gatavojas, un tās ir kā sava veida festivāli profesionāļiem. Gluži kā mīļākā dziesma, kas tiek klausīta platformā “Youtube”, nekad nelīdzināsies mīļākās grupas dzīvā koncerta apmeklējumam, tā arī video konferences nekad nespēs aizstāt pulcēšanos klātienē.

 

Autore ir Latvia Tours korporatīvās apkalpošanas vadītāja

Pagaidām nav neviena komentāra

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu