Izgājuši cauri pasaules galam • IR.lv

Izgājuši cauri pasaules galam

Ilona sēž tronī, kas izveidots no aptuveni 120 klučiem, un tā celtniecība prasīja pusstundu. Foto — Edmunds Brencis, Picture Agency
Ieva Cielava

Savienojamo kartona kluču ražotājs GIGI Bloks, izgājis cauri «pasaules galam» pēc smagas neveiksmes Amerikas veikalu ķēdē, atkal nostājies uz kājām

Vienā no Jūrkalnes ielas noliktavu kompleksa telpām viesus sagaida liels, brūns tronis. Ar spiciem tornīšiem, ērtiem roku balstiem un pietiekami lielu sēdvietu, lai tajā apsēstos pieaudzis cilvēks. Tas veidots no aptuveni 120 kartona klucīšiem, kas cits ar citu sastiprināti kopā kā Lego. Katram klucītim ir iedobes, pie kurām piestiprināt nākamo. No tādiem bērni var būvēt, kas vien ienāk prātā — mājas, kosmosa kuģus, žirafes. Pēc tam būvi izjaukt un sākt no jauna.

«Bērnībā bija periods, kad gribējās būvēt segu mājas. Savilkt segas, krēslus, visu stutēt un līst iekšā,» GIGI Bloks īpašniece Ilona Viļuma stāsta par idejas pirmsākumiem. Kad viņas meita Alise bija vecumā, kad šādas celtnes gribējās veidot, Ilona saskārās ar šo lietu kā mamma. Bija iztīrījusi māju, un pēkšņi it kā nekas nebūtu darīts — visas segas ir uz zemes kopā ar virtuves slotu, ar kuru «celtne» bija uzstutēta uz augšu. Māja tikai krīt, un tā atkal jāslien augšā. Kā būve sagāžas, sākas raudāšana… «Tas ir intensīvs procesiņš no mammas puses,» viņa iesmejas. Ilona sāka meklēt labāku variantu — gribēja meitai sagādāt lielus celtniecības klučus, ar kuriem uzbūvēt rotaļu māju. «Pasaulē taču viss noteikti ir izdomāts,» viņa nodomāja, sākot meklējumus.

Atradās plastmasas kluči — tādus Inese negribēja. Bija arī kartona kastītes, kas nav sastiprināmas. «Pakrāmēt var — maziem bērniņiem forši. Bet tādu stingru konstrukciju, lai uzbūvētu māju, nebija.» Tas pamudināja Ilonu ķerties pie darba un kļūt par pirmo rotaļlietu ražotāju, kas piedāvā bērniem savienojamus kartona klučus.

Ideja izrādījās ļoti veiksmīga. Pērn pasaulē aizgājuši vairāk nekā pieci miljoni GIGI kluču. Ar tādiem spēlējas bērni Spānijā, Vācijā, Francijā, Austrālijā, Šveicē, Itālijā, ASV un daudzās citās valstīs. Latvijā paliek tikai aptuveni 2% no saražotās produkcijas.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu