Nāvējošā dilemma • IR.lv

Nāvējošā dilemma

5
Aizdegusies migrantu gumijas laiva aptuveni 15 jūdzes no Lībijas krasta šā gada aprīlī. Tajā ceļojošos cilvēkus izdevās izglābt pirms laivas nogrimšanas.

Vasaras mēnešos pieaug migrantu skaits, kas cenšas šķērsot Vidusjūru. Palīdzības organizācijas sola pasargāt viņus no iespējamās noslīkšanas, tikmēr ES vienojusies ar Lībiju apturēt ceļotāju laivas jau pie Āfrikas krastiem

Rāms rīts Vidusjūrā. Debesis ir skaidri zilas, jūrā ņirb nelieli vilnīši. Taču šo idilli pēkšņi pāršķeļ pelēks patruļas kuteris, kura priekšgalā stāv lielgabals. Kifah (Kauja) ir vienīgais Lībijas krasta apsardzes kuteris, kuru var izmantot arī atklātā jūrā.

Šajā rītā tas izgāja no galvaspilsētas Tripoles ostas. Ar kārtējo uzdevumu apkarot cilvēku kontrabandistus un pārtvert peldošos «nāves slazdus», ar kuriem bruņotas bandas cenšas nogādāt labākas dzīves meklētājus Vidusjūras otrā krastā. Kuteri vada kapteinis Abudžela Abdula Bari (49), drukns vīrs, kas nāk no jūrnieku ģimenes un 30 gadus dienējis kara flotē.

7.30 rācija ziņo koordinātas, kur esot pamanīta pārpildīta laiva ar bēgļiem. Kapteinis palielina ātrumu līdz 20 jūdzēm stundā, taču neilgi pirms pārpildītās koka motorlaivas sasniegšanas tai no otras puses tuvojas vēl viens kuteris – Berlīnē bāzētās palīdzības organizācijas Sea Watch nofraktētais Sea Watch 2.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu