Lai prieks mācīties! • IR.lv

Lai prieks mācīties!

2
Kārlis Andersons.
Gunita Nagle

Skolai ir jābūt vietai, kur cilvēkam rodas interese par mācīšanos, kas saglabājas visu mūžu, uzskata jaunais Iespējamās misijas direktors Kārlis Andersons

Laimīgais, skaudīgi nočukstu. Taču ne jau tāpēc, ka Lapsas mājā viņš ir ticis pie karameļu kruasāna. Kārlis stāsta, kā pirms diviem gadiem viņš, kuram jau bija Rīgas Ekonomikas augstskolas bakalaura grāds un Rīgas Tehniskajā universitātē iegūts maģistra grāds uzņēmējdarbībā un inovācijās, un kurš bija vadījis vairākus tehnoloģiju uzņēmumus, arī visiem zināmo mobilo maksājumu centru Mobilly, atkal iestājās augstskolā. Šoreiz – lai studētu pedagoģiju maģistrantūras studiju programmā Latvijas Universitātē. Bez jebkādām ambīcijām vai nolūkiem, kas saistīti ar karjeru. Vienkārši tāpēc, ka Kārlis alka mācīties, viņa meita kļuva par bērndārznieci un viņš gribēja izprast pedagoģiju. 

Iespējams, tieši apskaužamā kāre mācīties, aizrautība un spēja īstenot savas idejas bija galvenais iemesls, kāpēc Kārli Andersonu uzaicināja vadīt Iespējamo misiju. Lai gan atšķirībā no iepriekšējiem nodibinājuma vadītājiem viņš nekad nav strādājis skolā un nav Iespējamās misijas kopienas biedrs. Sauksim viņu par ārpusnieku.  

Viens no iemesliem, kāpēc pirms astoņiem gadiem uzņēmumi Lattelecom, Swedbank un Ideju partneru fonds radīja Iespējamo misiju, bija izveidot jaunu, pedagoģijas studiju programmām alternatīvu platformu skolotāju sagatavošanā. Līdz šim Iespējamā misija, kuras programmu absolvējuši 105 jaunieši, no kuriem ap 70 strādā skolās vai izglītības projektos, jau ir mēģinājusi dažādos veidos ietekmēt izglītības politiku. Piemēram, organizācijas valdes locekle Zane Oliņa ir Valsts izglītības satura centra darba grupā, kas izstrādā jauno, kompetencēs balstīto izglītības saturu. Tajā galvenais ir izziņas process, kurā skolotājs tikai parāda ceļu pie zināšanām, bet skolēns, lasot, pētot, strādājot un diskutējot ar citiem, nonāk pie secinājumiem un atklāsmēm. Kad jautāju Kārlim, vai viņa vadībā Iespējamā misija mēģinās vēl aktīvāk panākt pārmaiņas izglītības sistēmā, viņš atbild: «Jā, tāds ir mērķis!» Viņš kā misijas vadītājs esot apņēmies rūpīgi sekot, kā notiek jaunā izglītības satura izstrāde. «Daudzi skolotāji jau tagad strādā tā, ka varētu teikt – viņi īsteno kompetencēs balstīto izglītības saturu. Bet daudziem skolotājiem tam vajag oficiālu atļauju, tāpēc svarīgi, lai valsts [Valsts izglītības satura centra personā] definē, kā strādāt. Mūsdienīgs izglītības saturs un skolotāju izglītošana ir mūsu uzmanības fokusā,» skaidro Iespējamās misijas vadītājs. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu