Cimds ir mests • IR.lv

Cimds ir mests

4
No kreisās: Agnese Cīrule, Ģirts Liuziniks un Kaspars Aniņš.

Režisores Daigas Kažociņas izrāde Mūžīgais komentārs nr. 4 ir nopietns izaicinājums skatītājiem

Bezcerīga situācija! Ar šādiem vārdiem Nacionālā teātra Jaunajā zālē sākas izrāde Mūžīgais komentārs nr. 4, ko, balstoties uz dāņu filozofa Sērena Kirkegora darbu Pavedēja dienasgrāmata, iestudējusi režisore Daiga Kažociņa. Režisores izglītība viņai ir jau trešā, pirms tam viņa apguvusi aktiermākslu un (to ir vērts atcerēties!) filozofiju. Attiecinot šos vārdus ne tikai uz varoņu spēlēto dambretes partiju, bet uz izrādi kopumā, jāteic, ka situācija nav bezcerīga, bet ļoti sarežģīta gan.

Ja kādam radīsies vēlēšanās izlasīt Kirkegora grāmatu, mūsu mērķis būs sasniegts, režisore apgalvoja portāla Satori sarunā vēl pirms pirmizrādes. Šis mērķis vismaz manā gadījumā ir sasniegts. Iemetusi acis Pavedēja dienasgrāmatā pirms izrādes, ar lielu cītību metos lasīt pēc tās. Taču diez vai šis bija režisores vienīgais izvirzītais mērķis. Un ar pārējo sasniegšanu tomēr nav bijis tik vienkārši.

Pavedēja dienasgrāmata patiešām arī ir dienasgrāmata, kurā kāds jauneklis vārdā Johaness apraksta, kā ieraudzījis, sajūsminājies, pavedis un pametis bāreni Kordēliju, šim nolūkam kā ieroci izmantojot vēl citu jaunekli Edvardu, kas meitenē iemīlējies. Taču pie lasītāja šī dienasgrāmata nonākusi tāpēc, ka to sava drauga Johanesa atvilktnē ieraudzījis un iekārojis kāds A kungs, kurš burtnīcu ar dīvaino uzrakstu «Mūžīgais komentārs nr. 4» līdz ar Kordēlijai rakstītām vēstulēm izzadzis, sakārtojis un izdevis, pats priekšvārdā atzīdamies savā nodarījumā un pārdzīvojot, cik maz ir zinājis par cilvēku, ko uzskatījis par draugu.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu