Pārmaiņas tranzīta mugurkaulā • IR.lv

Pārmaiņas tranzīta mugurkaulā

4
Edvīns Bērziņš.
Indra Sprance

Jaunais Latvijas dzelzceļa vadītājs Edvīns Bērziņš, kurš amatā nomainījis korupcijā aizdomās turēto Uģi Magoni, sola Latvijas tranzīta mugurkaulu padarīt caurskatāmāku. Tikmēr slepenības migla sedz izlīgumu par daudzmiljonu krāpšanas tiesvedību, kurā Bērziņš bijis viens no atbildētājiem

Apsveikumu pušķis vīst vāzē uz grīdas, mantas rūpīgi sapakotas kastēs – uz desmitkārt lielāko bijušā Latvijas dzelzceļa (LDz) šefa Uģa Magoņa kabinetu jaunais uzņēmuma vadītājs Edvīns Bērziņš vēl nav pārvācies. Esot pieradis pie tehnoloģiju izmantošanas, tāpēc vispirms telpas atbilstoši pielāgošot.

Bērziņš LDz valdē ir kopš 2011. gada, kad Satiksmes ministrijas stūre nonāca ZZS pārziņā. Iepriekš viņš vadīja Latvijas kuģniecības juridisko nodaļu, strādāja kompānijas valdē un bija amatpersona virknē citu saistīto uzņēmumu, tāpēc viņu mēdz dēvēt par vienu no daudzajiem «Lemberga menedžeriem». Saistībā ar darbu kuģniecībā Bērziņš bija arī iesaistīts tiesvedībās par iespējamām daudzmiljonu krāpšanas shēmām, taču intervijā Ir uzsver – nekādu pretenziju pret viņu juridiski vairs nav.

Tikko apstiprināts amatā, steidzāties uz Maskavu. Ar ko tikāties?
Apstākļi sakrita tā, ka piecos vakarā [25. februārī] akcionārs mani apstiprināja valdes priekšsēdētāja amatā un bija jau ieplānots brauciens uz Maskavu nākamajā rītā, lai tiktos ar Krievijas dzelzceļa operatīvajiem darbiniekiem un viceprezidentiem. Būtībā mērķis bija saprast, kāda ir situācija Krievijā ar kravām konkrētajā brīdī. Kravu apjoms [LDz šogad] aptuveni ir mīnus 20%, tajā skaitā arī no Krievijas puses. Konstatējām, ka iemesli nav savstarpējās dzelzceļa attiecības – tās vienmēr ir bijušas labas. Ņemot vērā rubļa kursa zemo līmeni, [pārvadājumu] cena krietni palielinās – viņiem ir izvēle vest ogles uz Latvijas ostām, kur ir noteikts konkrētais tarifs dolāros, vai gaidīt labākus laikus un kraut ogles turpat, kur iegūtas, vai pārorientēt uz citurieni. Globāli skatoties, tas ir viens no iemesliem, kāpēc šīs kravas nāca mazāk uz Latviju.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu