Smadzeņu faktors • IR.lv

Smadzeņu faktors

5
Viens no 25 Google pašbraucošā auto prototipiem, kurus šovasar izmēģina uz Kalifornijas ceļiem.

Pašbraucošo automobiļu attīstīšanas līderis Google saskāries ar dīvainu drošības problēmu: dzīviem cilvēkiem

Tas notika pagājušomēnes Kalifornijā. Viens no Google pašbraucošajiem auto tuvojās gājēju pārejai un izdarīja to, ko pienāktos darīt ikvienam pieklājīgam šoferim, – automātiski nobremzēja, lai ļautu gājējiem šķērsot ielu. Ar gājējiem viss bija labi. To gan nevar teikt par Google auto, jo tā aizmugurē ietriecās dzīva cilvēka vadīts sedans.

Ikviens no izmēģināšanai ielās palaistajiem Google auto ir ieprogrammēts stingri ievērot satiksmes noteikumus. Taču izrādās – tā ir problēma. Viens no pirmajiem Google pašbraucošajiem auto, kuru sāka izmēģināt jau 2009.gadā, nekādi nespēja šķērsot kādu apļveida krustojumu, jo sensori gaidīja, kad citi auto (ar dzīviem šoferiem) pilnībā apstāsies – nepacietīgie vadītāji centās izspraukties uz priekšu, kā vien māk, tādā veidā pilnībā paralizējot Google robotu.

Tā nav tikai Google problēma. Arī citi autoinženieri, kas ķērušies pie autonomo braucamrīku attīstīšanas, sūdzas, ka vislielākais izaicinājums ir iedzīvoties realitātē, kur cilvēki ne vienmēr ir paklausīgi likumu ievērotāji. «Galvenā problēma ir tā, ka šie auto ir pārāk droši,» saka pašbraucošo automobiļu pētnieks Donalds Normans, kas vada dizaina laboratoriju Kalifornijas Universitātē Sandjego. «Arī robotiem būtu jāiemācās būt agresīviem situācijās, kad tas nepieciešams.»

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu