Ainārs Miķelsons, koka braucējs • IR.lv

Ainārs Miķelsons, koka braucējs

2
Audi ar malkas ģeneratoru Ainārs izmēģināja pagājušā gada jūlijā. «Braucu naktī. Ja nu salūst, lai nesmejas! Divas stundas pabraucu ap māju, pāris malkas maisus izbraucu.» Drauga YouTube ievietotā video nosaukums Koka braucējs viņam pielipis.
Ieva Puķe

 

Lote no Izgudrotāju ciema nebūtu vīlusies! Neviena brīva stūrīša. Siltumnīca ar angāra karkasu. Cita pilna ar malku. Paštaisīts ceļamkrāns, kas varot pacelt 155 kilogramus. Ekskavators ar žiguļa motoru. Savām rokām meistarota sulas spiede un malkas zāģis. «Priekš 500 kilometriem malku vajag mājās turēt, pareizi?» saimnieks pragmatiski jautā.

Viņa galvenais brīnums – 1985.gada Audi, kam piekabē uzbūvēta malkas degvielas stacija, caurule gar jumtu aiziet uz dzinēja pārsegu. «10 minūtēs sagatavosies ģenerācijai,» Ainārs ar gāzes šķiltavām piešķiļ liesmu. Tehniski šo uzparikti saucot par sūcgāzes ģeneratoru. «Kad ogles kļūst melnas, gāze nāk no turienes ārā. No malkas tiek paņemti 47% enerģijas: 23-27% ir tvana gāze, ar ko mēs citādi indējamies, 15-18% ūdeņradis, kas izdalās pat no sausas malkas, un 2% – purva gāze,» viņš stāsta. «Fiška ir deglī. Tam pret mašīnas izmēriem jābūt sabalansētam: platums, augstums, izejas caurums.»

Nezinātāja acīm ģenerators ir «muca mucas galā». «Muca, kurā iebērta šķelda, pašlaik apse. Pārgriezta muca un radiators. Tad atkal divas mucas sametinātas kopā.» Izmaksas? «Mucas pirku pa latu, caurules – divi lati metrā. Caurules līkumiņš divi eiro, bet šito vispār izsvītrojiet,» Ainārs pieskaras taisnākam posmam. «Te derēja ceļazīmju stabiņi. Un bundulis ir veļas mašīna Rīga.»

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu