«Suņi» gatavojas izlidot • IR.lv

«Suņi» gatavojas izlidot

3
Edgars Rozentāls (pa kreisi) ar kolēģi Agri Ķipuru Sanfrancisko, dodoties uz tikšanos ar investoru.

No ekstrēmā sporta cienītājiem visā pasaulē savākuši vairāk nekā miljonu dolāru, latvieši novembrī sāks ražot Air Dog – filmējošus lidaparātus, kas uzticīgi seko savam saimniekam

Četrdesmit dienu laikā vietnē Kickstarter.com Latvijā izstrādāto lidaparātu, kas aprīkots ar GoPro sporta kameru un spēj izsekot ekstrēmām sportiskām kustībām uz zemes vai ūdenī, šovasar jūlijā finansēja vairāk nekā tūkstotis cilvēku. Iemaksājot pavisam 1 368 177 dolārus, viņiem bija nosacījums – produkts jāsaņem gada beigās. Summa ir gandrīz divreiz lielāka par ražošanas sākšanai plānoto starta kapitālu, uz ko cerēja Air Dog jeb «lidojošo suņu» radītāji, par kuru iecerēm Ir rakstīja jau maijā, kad ideja bija vēl tikai procesā.

Uzņēmuma Helico Aerospace Industrie līdzīpašniekam un tā faktiskajam dibinātājam Edgaram Rozentālam, kas kopā ar kolēģiem Agri Ķipuru un Mārtiņu Viļumu šīs svarīgās četrdesmit dienas pavadīja ASV, tas bijis dramatisks un stresa pilns laiks. Tikai sešas stundas pirms Helico kampaņas sākšanas ļoti līdzīgu izstrādājumu Kickstarter.com prezentēja arī franču kompānija Hexo. Pircēju uzmanību tā centās piesaistīt ar ļoti spēcīgu mārketinga kampaņu, kurā iesaistītas pasaules mēroga sporta zvaigznes. Tiesa, atšķirībā no Helico, kas piedāvāja jau gatavu tehnoloģiju, frančiem bija vienīgi ideja, kuras tehnoloģiskais risinājums un arī produkta sakotnējā cena atšķīrās no latviešu piedāvājuma.

Kā iekarot globālo tirgu

«Sākumā mēs bijām šokā. Bet frančiem, zinot par mūsu produktu, cits nekas neatlika,» gandrīz vienlaicīgo startu atceras Edgars. Arī Kickstarter vēsturē tas esot nebijis gadījums, kad divi tik unikāli projekti tiek palaisti gandrīz vienlaikus. Tomēr beigu beigās labi vien bijis. Intriga, ko radījusi divu uzņēmumu savstarpējā cīņa (Edgars lieto tieši vārdu «cīņa»), tikai uzkurinājusi mediju interesi un līdz ar to vēl vairāk piesaistījusi potenciālo pircēju interesi, bet pašiem Air Dog radītājiem neļāvusi atslābt ne uz mirkli. Arī rezultāti, kampaņām beidzoties, abiem produktiem izrādījušies stipri līdzīgi. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu