Kurzemes ceļinieki • IR.lv

Kurzemes ceļinieki

5
CTB valdes priekšsēdētājs Gatis Zvirbulis: «Atšķirībā no citām nacionālajām ceļu būves kompānijām, kas galvenokārt radās, privatizējot padomju laika ceļu būves uzņēmumus un to materiāltehnisko bāzi, mums nebija nekā un visu vajadzēja sākt faktiski tukšā vietā.»

Sabrukuši ceļi un hronisks naudas trūkums remontiem – tāda ir Latvijas realitāte. Tomēr Liepājas uzņēmums CTB pierāda, ka mērķtiecīgs darbs arī šajā nozarē ļauj augt un mēģināt iekarot pat citu valstu tirgus

Sācis no nulles, uzņēmums Ceļu, tiltu būvnieks (CTB) sešpadsmit gadu laikā pārtapis par koncernu, kas ne tikai būvē, bet arī ražo betonu, apsaimnieko vienu no Baltijā lielākajiem karjeriem un izveidojis savu stividorkompāniju Liepājas ostā. Kā tas iespējams, un kā vispār var ostu biznesu apvienot ar ceļu būvi? Jo tieši ar Liepājas ostu viss arī sākās.

Pēc valsts neatkarības atgūšanas koncerna CTB valdes priekšsēdētāja Gata Zvirbuļa tēvs Edgars Zvirbulis, kurš pēc izglītības bija ceļu būves inženieris, Liepājas ostā nodibināja vienu no pirmajām stividorkompānijām. 90.gadu sākumā aizgājis no darba Valsts ceļu pārvaldē un pievērsies ostu biznesam, viņš 90.gadu beigās nolēma atgriezties. Tikai nu jau citā kvalitātē.

Gatis atceras – toreiz, 1999.gadā, tēvs mudinājis viņu braukt mājās no Vācijas, lai paralēli jau esošajam sāktu jaunu biznesu. «Ceļus būvēt nav tas pats, kas sēdēt bankā vai birojā! Katrs objekts ir kā jauna bilde, un tev nebūs garlaicīgi,» viņš teicis. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu