Glābjas, kas var • IR.lv

Glābjas, kas var

3
Prāmi pamet tā kapteinis Ļi Džunsoks (centrā).

Restaurējot prāmja traģēdiju Dienvidkorejāšokē kapteiņa rīcība

Kad pagājušajā nedēļā pasauli sāka aplidot attēli ar prāmi, kas grimst aukstajos ūdeņos pie Dienvidkorejas krastiem, pašus dienvidkorejiešus visvairāk satrieca foto ar kapteini. Vīrietis bija uzvilcis oranžo drošības vesti un nedroši spēra soli no pusnogrimušā prāmja uz palīgā piesteigušos glābēju kuteri. Kapteinis jau devās prom, lai gan aiz viņa grimstošajā peldlīdzeklī palika simtiem pasažieru. 

Pašam kapteinim Ļi Džunsokam (69) vēl tiks dota iespēja publiski paskaidrot, kāpēc viņš rīkojās tieši tā, proti, pameta uz kuģa pasažierus un tādā veidā pārkāpa vispārpieņemto kuģošanas protokolu un arī likumu. Taču jau tagad iegūtā informācija – citu komandas locekļu un izglābušos pasažieru liecības, kā arī 40 minūtes ilgs sakaru atšifrējums ar krasta dienestiem – ļauj restaurēt prāmja pēdējo braucienu. Tas mudina domāt, ka ikdienišķais ceļojums ātri vien pārvērtās par traģisku haosu, kurā gan kapteinim, gan viņa padotajiem bija jāpieņem ātri, izšķirīgi lēmumi. 

Pēdējais reiss miglā

Kad prāmis Sewol 15.aprīlī ap deviņiem vakarā atstāja Inčhonas ostu, kas atrodas uz rietumiem no galvaspilsētas Seulas, sākās tā kārtējais reiss uz kūrortu Čedžudo salā. 147 metrus garais peldlīdzeklis 420 km garo ceļu veica divreiz nedēļā, šķērsojot vienu no noslogotākajiem jūras ceļiem pie Dienvidkorejas krastiem. Šoreiz uz klāja bija 476 pasažieri – 60% no prāmja ietilpības. Lielākā daļa ceļotāju bija vidusskolēni, kuriem tas bija pēdējais skolas brauciens pirms pēdējā mācību gada sākšanās, kurā būs rūpīgi jāgatavojas iestājeksāmeniem augstskolās.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu