Īsmetrāžas bauda • IR.lv

Īsmetrāžas bauda

5
Aina no Šveicē dzīvojošās latviešu mākslinieces Anetes Meleces filmiņas Kiosks.
Kristīne Simsone

Nākamnedēļ sāksies viens no nedaudzajiem kinopriekiem šoruden – Rīgas Starptautiskais īsfilmu festivāls 2ANNAS 

Festivāls šogad «piedzīvo pilngadību». 18 gadi ir ievērojams vecums, un savas pastāvēšanas laikā 2ANNAS ir kļuvis par Baltijas vērienīgāko īsfilmu skati. Šogad programma, kā ierasts, ir žanriski koša un ietvers arī pilnmetrāžas lentes – līdzās īsmetrāžas kinodarbiem gan no Latvijas, gan no visas pasaules sulīgi nosauktajā programmā Sieviete: avangardiste, mājsaimniece, prostitūta būs skatāmas gan klasiķu Anjēzes Vardas un Šantalas Akermanes, gan mūsdienu režisoru pilnmetrāžas filmas. Lūk, pieci kinodarbi, kuri jāiekļauj apmeklējuma programmā.

Žanna Dīlmana, Tirgus krastmala 23, 1080, Brisele / Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles (1975), rež. Šantala Akermane

Par festivāla atklāšanas filmu atbilstoši sieviešu kino tematikai ir izraudzīta leģendārās beļģu režisores Šantalas Akermanes slavenākā filma Žanna Dīlmana, Tirgus krastmala 23, 1080, Brisele. 1975.gadā uzņemtā vairāk nekā trīs stundas garā lente ir klaustrofobisks ikdienišķās dzīves portretējums, kura centrā ir kāda vientuļā māte. Viņas diena aizrit četrās sienās, izpildot dažādus monotonus sadzīves rituālus. 

Filma ir īsts tour de force, jo ar vienlīdz lielu rezignētību ataino gan ēstgatavošanas ainas, gan to, ka sieviete sevi pārdod, lai savilktu kopā galus. Finālā vadzis lūst, atstājot tikai sāpīgu atziņu par to, cik trausla ir robeža starp saprātu un trakumu.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu