Eksporta olimpieši • IR.lv

Eksporta olimpieši

3
Inese Andersone

Latvija nevarēs atļauties būt zemo cenu lielveikals, tāpēc ražotājiem jāmeklē spēcīgi nišas piedāvājumi

Ja salīdzinātu uzņēmējdarbību ar sportu, tad eksports būtu uzņēmumu darbība pasaules arēnās. Taču, lai pieteiktu sevi šīm olimpiskajām spēlēm un tajās sacenstos par uzvaru, nepietiek tikai ar izdevīgu cenu.

Latvijas eksporta «olimpiešu» izlasi veidotu 25 uzņēmumi, kas Latvijai spējuši ienest 600 miljonus latu jeb 10% no visa eksporta apjoma (pēc 2011.gada datiem). Šo apjomu viņi sasnieguši, smalki startējot ar savu zīmolu ārvalstīs un radot interesi par piedāvājumu vidēji 27 valstīs. Ikviens no šiem uzņēmumiem ir stiprs savā disciplīnā, specializējies savā nišā un nebaidās mēroties spēkiem ar lielvalstu spēlētājiem – gan tādi ražojošie uzņēmumi kā Valpro, Latvijas finieris, Evopipes, Madara Cosmetics, SAF Tehnika, New Rosme, gan pakalpojumu sniedzēji, piemēram, UPB Holding, DEAC un Latvijas dzelzceļš.

Investīcijas savā zīmolā nav vienkāršākā stratēģija, bet ilgtermiņā tā atmaksājas, jo uzņēmums izveido savu reputāciju sabiedrībā un attiecības ar klientiem un partneriem.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu