Tabu vai virzītājspēks? • IR.lv

Tabu vai virzītājspēks?

2
Cik cilvēku uzskata, ka dažādu nozaru uzņēmēji cenšas būt sociāli atbildīgi?

Cilvēki visvairāk uzticas pārtikas ražotāju atbildīgumam pret sabiedrību un pozitīvāk vērtē mazākus uzņēmumus

Attieksme pret uzņēmējdarbību izrādās tikpat jutīgs jautājums kā korupcija vai taupīgums, kas sašķeļ Eiropas ziemeļus un dienvidus divās pretējās nometnēs. Kamēr Eiropas Savienībā vidēji 52% iedzīvotāju pozitīvi vērtē uzņēmumu ietekmi uz sabiedrību, dalībvalstīs viedokļi krasi atšķiras – Dānijā un Somijā vairāk nekā 80% cilvēku saskata biznesa sniegto koplabumu, bet Itālijā un Grieķijā šis skaitlis pat nesasniedz 40%. Kā liecina šogad publiskotie Eurobarometer aptaujas dati, ziemeļu un dienvidu nošķīrums darbojas pat Baltijas mērogā – Latvija ar 60% uzņēmējdarbības atbalstītāju ir pa vidu starp igauņu 70% un lietuviešu 52%.

Rezultāti tikpat krasi svārstās, kad ES iedzīvotājus lūdz novērtēt konkrētu nozaru sociālo atbildību – vislabākā reputācija izrādās pārtikas ražotājiem, bet finanšu un enerģētikas sektora ilgtspējai un rūpēm par sabiedrību tic stipri mazāk cilvēku. Turklāt mazo un vidējo uzņēmumu atbildīgumam ES uzticas vairāk iedzīvotāju (71%) nekā lielajiem uzņēmumiem, kuru pūles novērtējuši 48%. Latvijā tendence ir līdzīga, lai gan ne tik izteikta (attiecīgi 63% un 58%). Šis sabiedrības noskaņojums gan ir pretējs pašu nozaru secinājumam, ka Latvijas ekonomiskajā situācijā lielākiem uzņēmumiem ir vieglāk būt sociāli atbildīgiem un ilgtspējīgiem, jo to rīcībā ir vairāk resursu. Arī nozaru asociācijas atšķirīgi vērtē savu lomu uzņēmumu sociālās atbildības stiprināšanā – vieniem šis jautājums ir tabu, citi tajā investē.

Kā nozaru asociācijas komentē iedzīvotāju vērtējumu?

Pārtika

Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas valdes locekle Ligita Turnere:

«Ļoti labs rādītājs, bet nozare pie tā neapstāsies. Stingri strādājam pie patērētāju izglītošanas, uzņēmumi nemitīgi uzlabo savu produkciju, strikti ievēro normas pārtikas piedevu lietošanā un cenšas tās lietot arvien mazāk. Problēmu ir daudz, bet tās saistītas ar nozares turpmāko attīstību, nevis patērētājiem. Patērētāju aizsardzība un piesaistīšana ir virzītājspēks – ražotājs, kas nevērīgi  izturas pret patērētāju, ir bankrotējis ražotājs.»

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu