Nākotnes kods • IR.lv

Nākotnes kods

7
Exigen Services biznesa attīstības direktore Ivonna Bibika.
Dita Arāja

IT nozare prasa tālredzīgumu, tāpēc Exigen Services rūp, lai pamatskolā vairāk mācītu matemātiku, bet vidusskolā – programmēšanu, jo drīz ES trūks jau 0,7 miljoni šīs nozares profesionāļu

Jo ciešāk ikdienā sevi sasaistām vadiem, jo vairāk dzīve piespiež draudzēties ar cilvēkiem, kas mūsu idejas pārvērš ciparos, programmās un sistēmās, kas darba un ikdienas dzīvei piešķir pavisam jaunas aprises un kvalitāti. Sarunvalodā mēs viņus mīlīgi saucam par cipargalvām, bet patiesībā informācijas un komunikācijas tehnoloģijas nozare Latvijā ir viena no visstraujāk augošajām un perspektīvākajām – tās uzņēmumi par klientu apsīkumu var nesatraukties, bet ar labu speciālistu trūkumu gan nākas pacīnīties. Informācijas tehnoloģiju (IT) projektu izstrādātājs un īstenotājs Exigen Services atzīst, ka biznesa vidē neviens nevar justies pašapmierināti un komfortabli, taču sajūt sevi kā stabilu uzņēmumu, kurš redz nākotni saviem IT risinājumiem un var balstīties uz plašu klientu loku un profesionālu komandu. 

Iegulda jaunajos

«Krīzes sekas jutām un arī pašu krīzi pārdzīvojām – bijām spiesti samazināt strādājošo skaitu un šķirties arī no ļoti labiem speciālistiem,» Exigen Services biznesa attīstības direktore Ivonna Bibika koriģē priekšstatu, ka IT nozare globālo ekonomisko krīzi vispār nav pamanījusi. Taču uzņēmumam no ilgtspējas viedokļa satricinājumi nav bijuši īpaši dramatiski plašā klientu loka dēļ. Un arī tāpēc, ka vajadzība pēc IT pakalpojumiem nekur nepazūd, tikai jautājums – cik daudz konkrētajā brīdī klienti ir gatavi par tiem maksāt? Tā kā Exigen Services, Bibikas vārdiem runājot, ir uzņēmums – divdabis, jo tam ir klienti gan Latvijā un Baltijā, gan kā ASV kompānijas meitasuzņēmumam arī Amerikā, tad pasūtījumus saņēmuši no abiem tirgiem. Tas palīdzējis biznesu sabalansēt un nodrošināties ilgtermiņā. Patlaban uzņēmums, kura apgrozījums pērn pārsniedza 10 miljonus latu, kurā nodarbināti vairāk nekā 300 darbinieku un ir divas reģionālās filiāles Liepājā un Jelgavā, investē savā komandā. Exigen Services audzē klāt jaunos speciālistus, jo jebkuras tirgus attiecības vispirms balstās spēcīgā uzņēmuma komandā, kas var piedāvāt kvalitatīvu produktu, to pielāgojot tieši klienta vajadzībām.

«Trūkst labu speciālistu,» IT nozares vājo pusi atklāj Bibika. Exigen Services strādā pēc projektu principa. Ja domā par dinamisku attīstību un tirgiem ārpus Latvijas, tad nokomplektēt lielu projekta komandu, 20-30 cilvēkus, ar pašreizējiem uzņēmuma resursiem nav iespējams, jo darbinieki ir jau noslogoti. Šādas komandas savākšanai nepieciešami 2-3 mēneši, un, ja vajadzīgs, kā sadarbības partneri jāpiesaista arī apakšuzņēmēji. Tāpēc, lai risinātu speciālistu trūkuma problēmu, Exigen Services cenšas labus darbiniekus audzināt paši.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu