Uz Venēciju! • IR.lv

Uz Venēciju!

3
Krišs Salmanis (pa labi) un Kaspars Podnieks.
Anda Burve-Rozīte

Krišs Salmanis (36) un Kaspars Podnieks (33) ar ekspozīciju Ziemeļi-Ziemeļaustrumi devušies uz Venēcijas mākslas biennāli, lai rādītu pasaulei latvisko ainavu pavisam neparastā veidolā. Biennāli atklās 1.jūnijā

Kad pirms dažām dienām Latvijas interneta portālos ieraudzīju iespaidīgās fotogrāfijas ar šāgada Venēcijas biennāles Latvijas ekspozīcijas autoru Kriša Salmaņa un Kaspara Podnieka darbiem – kā tie uz melnas baržas, ceļamkrānu ieskauti, pāri zaļpelēkajiem Venēcijas pavasara ūdeņiem tuvojas Latvijas paviljonam Arsenāla (Arsenale) teritorijā -, es steigšus nosūtīju e-pasta vēstuli Krišam un Kasparam. Abus māksliniekus biju intervējusi Rīgā nedēļu pirms došanās uz Venēciju. Ar ekspozīciju Ziemeļi-Ziemeļaustrumi (North by Northeast) viņi rudenī konkursa kārtībā guva iespēju pārstāvēt Latviju vienā no prestižākajiem mākslas notikumiem pasaulē, kas ik divus gadus no vasaras līdz pat novembra beigām norisinās Venēcijā.

Venēcijas biennāli veido divas daļas – uzmanības centrā ir pasaules laikmetīgās mākslas zvaigznes, kurus izstādīšanai izvēlējušies biennāles kuratori, un nacionālās ekspozīcijas, kurām valstis deleģē savus pārstāvjus. Venēcijas biennālē Latvija piedalās kopš 1999.gada. Šogad pirmo reizi Latvijas ekspozīcija būs biennāles centrālajā apskates vietā – Arsenālā. Galvenais ieguvums – tā ir iespēja mūsu māksliniekiem tikt iepazītiem gan pasaules mākslas elites aprindās, gan aptuveni pusmiljona skatītāju lokā, kas apmeklē biennāli. Arsenāls ir tā vieta, kur parasti pulcējas visvairāk interesentu.

Salmanis un Podnieks ir vieni no redzamākajiem Latvijas trīsdesmitgadnieku paaudzes māksliniekiem, un Venēciju viņi vēlas pārsteigt ar ekspozīciju, kas vizuālā valodā runā par latvisko identitāti 21.gadsimta Eiropā, tās ģeogrāfisko, sociālo, ekonomisko nosacītību. «Latvieši īsti nejūtas rietumnieki, bet nevēlas būt arī «Austrumeiropas» pārstāvji. Aizvien ciešākā identifikācija ar ziemeļvalstīm padara mūs piederīgus gan Ziemeļeiropai, gan Austrumeiropai. Šis interesantais un varbūt pat vērtīgais starpstāvoklis un tā ietekme uz mūsu identitāti ir interesants temats mākslinieciskai izpētei,» par savu darbu sacījis Krišs Salmanis.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu