Tīklošanās ētika • IR.lv

Tīklošanās ētika

3
Andris K.Bērziņš

 

Sekmīgu cilvēku spēja «tīkloties» ar citiem ir daudz aprakstīta. Viņi prot izveidot un uzturēt attiecības, zina, kam piezvanīt, lai palīdzētu atrisināt kādu jautājumu. Tomēr esmu dzirdējis arī nievājošus vārdus, ka par šādām spējām būtu jākaunas. Protams, ir cilvēki, kas nelāgi izmanto citu labestību. Taču brauciens pagājušās nedēļas nogalē uz Stenfordas Biznesa skolu, kur piedalījos absolventu 15 gadu salidojumā, atgādināja par cilvēcīgo attiecību svarīgumu biznesā.

Galu galā, biznesā daudz kas ir nevis bezpersoniski darījumi, bet gan vienošanās starp cilvēkiem. Labs bizness balstās uz racionāliem lēmumiem, kurus pamato ar iespējami pilnīgu informāciju, taču biznesa sekmes palīdz gūt uzticēšanās un savstarpējā sadarbība. 

Sadarboties ir vieglāk ar kādu, kuru jau pazīsti. Viena pazīšanās var vest pie nākamās – tas, kurš iepazīstina divus līdz šim nepazīstamus cilvēkus, acīmredzot domā, ka starp viņiem arī varētu izdoties laba sadarbība.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu