Meklē dzirksteli acīs • IR.lv

Meklē dzirksteli acīs

4
Zīmējums — Ernests Kļaviņš
Inta Lase

Eiropā ietekmīgais interneta tehnoloģiju investors Larss Hinrihs (35) ir pārliecināts, ka datorprogrammētāji ir 21.gadsimta mākslinieki

Atvainojiet, aizrunājāmies – enerģiski paspiežot roku, par knapi piecas minūtes ilgo «kavēšanos» sirsnīgi atvainojas HackFwd vadītājs Larss Hinrihs. Viņš pagājušajā nedēļā ieradās Rīgā, lai apciemotu jaunos tehnoloģiju uzņēmumus Cobook un Infogram, kuri kā investīcijām perspektīvākie atsijāti no daudziem simtiem Eiropas start-up. «Viņi ir perfekti,» latviešus liela Larss. Pirms atklāt, kas mūsējos padara īpašus, viņš aši izvēlas restorāna Ave Luna pusdienu piedāvājumu – marinētas ceptas siļķes. «Man garšo siļķes, turklāt, lai kur arī būtu, vienmēr izvēlos vietējo produktu.»

Draudzīgā sarunas maniere, nevērīgi atpogātā apkakles podziņa un klasiski zilie džinsi – nezinātājam būtu grūti jaunajā vīrietī sazīmēt Vācijas kancleres Angelas Merkeles padomnieku, pēc The Telegraph aplēsēm, pašlaik vienpadsmito ietekmīgāko IT industrijas investoru Eiropā. Viņš 2009.gadā par 48 miljoniem eiro pārdeva savas kapitāldaļas paša uzbūvētajā XING – Vācijā ietekmīgākajā sociālajā tīklā profesionāļiem. Tagad viņa uzņēmums HackFwd meklē jaunus tehnoloģiju projektus, kuru intelektuālais un tehniskais potenciāls ļautu domāt par «vismaz tikpat veiksmīgiem» darījumiem nākotnē. Kad jautāju par riskiem, Larss izlabo – nepareiza pieeja, jādomā par iespējām. «Uzņēmums ieguldīto ir jau atguvis 27 000 reižu apmērā. Loterijā ir zemāks laimesta procents!»

Tātad – kā viņa talantu klubā iekļuva divi latviešu start-up? Atbilde ir elementāra. Viņi atbilda Larsa izstrādāto kritēriju matricai: ir izcils tehniskais talants, ir produkts, kas rada jaunu tirgu vai būtiski ietekmē esošo, un projekta īstenotāju acīs «ir dzirkstelītes». «Mums neder tie, kuri vienkārši grib ātri kļūt bagāti. Meklējam cilvēkus, kas grib uzlabot pasauli.» Tūdaļ gan precīzi izklāsta arī matemātisko aprēķinu, kā noteikt projekta potenciālu. Piemēram, adrešu grāmatas Cobook iespējas: «Paņem savu iPhone! Lai piezvanītu draugam, tev vajadzīgi pieci soļi, man ar Cobook – trīs.» Viņš lēš, ka pašlaik produkts spēj īsā laikā sasniegt četrus miljonus lietotāju, taču ar to esot par maz. «Tieši par to pirms pusdienām runājām – aicināju viņus radīt aplikāciju, kurai ātri pieteiktos 40 miljoni lietotāju. Palika domājot,» saka Larss.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu