Palīdzēt gudri • IR.lv

Palīdzēt gudri

2
Līva Jēgere

Šogad augusi uzņēmumu izpratne par to, kā investīcijas sabiedrībā salāgot ar uzņēmuma izvirzītajiem stratēģiskajiem mērķiem un politiku

Turklāt aizvien mazāk ir uzņēmumu, kas sabiedrības investīciju sadaļā ieraksta tikai dalību labdarības projektos – daudzi iesaistās izglītības programmās, investē zināšanas nākotnes attīstībā. Pie mīnusiem jāpieskaita caurskatāmības un skaidru kritēriju trūkums, vērtējot lūgumus pēc palīdzības, kā arī darbinieku mazo līdzdalību atbalsta prioritāšu nospraušanā. Šādi ir secinājumi, izanalizējot uzņēmēju atbildes uz jautājumiem sabiedrības investīciju sadaļā. 

Iepriekš uzņēmumi par sasniegumu uzskatīja sporta komandu atbalstīšanu un ikgadēju ziedojumu kādai labdarības organizācijai, bet šogad uzņēmēji daudz biežāk ir izstrādājuši izvērstu atbalsta programmu, kurā precīzi aprakstīta gan tā piešķiršanas procedūra, gan arī definētas nozares, kuras nolemts atbalstīt. Taču arī te vēl veicami daudzi uzlabojumi, jo nereti uzņēmēji nenosaka, kurš cilvēks atbild par pieteikumu izvērtēšanu, neskaidro, kāpēc izvēlēts atbalstīt tieši šo konkrēto projektu. Taču tas būtu svarīgi no uzņēmuma reputācijas viedokļa. 

Pozitīva ir tendence uzņēmumiem aktīvi iesaistīties gan mācību programmu izveidē, gan mudinot darbiniekus brīvprātīgi lasīt lekcijas vai piedalīties citās izglītības iniciatīvās. Īpaši izceļamas dažādas uzņēmēju iniciatīvas modināt bērnos interesi par eksaktajiem priekšmetiem. Šogad uzlabojusies arī lielo starptautisko uzņēmumu prasme māteskompānijas sabiedrības investīciju politikas vadlīniju piemērošanā Latvijas apstākļiem. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu