Pateicība par sāpēm • IR.lv

Pateicība par sāpēm

3
Sastrēgums uz šosejas pie Minhenes.

Kamēr šoferi šķendējas par degvielas sadārdzināšanos, ir uzņēmumi, kas cenu lēcienu uztver ar sajūsmu. Viņuprāt, tas pamudinās ātrāk sagatavoties dzīvei, kad naftas rezerves uz mūsu planētas būs izsīkušas 

Vēl pāris centu, un litrs benzīna autovadītājiem Vācijā maksās jau 1,8 eiro par litru (Ls 1,26). Tas nozīmē – lai piepildītu BMW 3-Series bāku, kurā ietilpst 63 litri, būs jāatvadās no 110 eiro (Ls 77). Tajā pašā laikā autoražotāja BMW izpilddirektors Norberts Reithofers nemaz neizskatās uztraucies, lai gan viņa uzņēmuma ražojumi vistiešākajā mērā ir saistīti ar degvielu un tās cenu. «Kādam tas varbūt arī izskatās pēc drauda,» skaidro Reithofers, bet viņš pats cenu lēcienu uztver kā «jaunu iespēju». Un ir pārliecināts, ka viņa kompānija «no tā būs tikai ieguvēja». 

Minhenē bāzētais autoražotājs ir investējis miljardiem eiro jaunās degvielu taupošās tehnoloģijās, piemēram, efektīvākos dzinējos, bremžu enerģijas izmantošanā un ultravieglos auto korpusos, kas tiek veidoti no oglekļšķiedras. BMW tagad uzskata par līderi šajā jomā, un pērn sasniegtos pārdošanas rekordus var uzskatīt par liecību, ka to gaida arī pircēji. Tieši tāpēc Reithofers arī uzskata, ka viņa uzņēmums būs ieguvējs no augstajām degvielas cenām. 

Līdzīgi argumenti ir arī aviobūves uzņēmuma Airbus vadītājam Tomam Endersam. Arī viņam it kā būtu jāuztraucas par degvielas sadārdzināšanos, jo tas ļoti tieši ietekmē viņa klientus – lidsabiedrības zaudē peļņu un mazāk naudas atliek jaunu lidmašīnu pirkšanai. Taču šāds priekšstats ir maldīgs. Airbus pašlaik ir tik garš pasūtījumu saraksts, kādu uzņēmums savā vēsturē vēl nav pieredzējis. Piemēram, pērn tika pasūtīts vairāk nekā 1000 jaunu A320 neo modeļa lidmašīnu, kuru piegāde sāksies tikai pēc diviem gadiem. Izmantojot jaunus dzinējus un īpašus spārnus, lidmašīnas patērēs par 15% mazāk degvielas un būs krietni ekonomiskākas par līdzīgiem modeļiem, ko ražo Airbus konkurents Boeing. Tas ir ļoti svarīgs pārdošanas arguments, norāda Enderss. «Zināmā mērā mēs esam ieguvēji no augstajām degvielas cenām.» 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu