Zaļais dzintars • IR.lv

Zaļais dzintars

2
Dzintars pašlaik ražo 10 dažādu sēriju lūpu krāsas, katrā no tām ir 30—35 toņi. Visvairāk nokrāsu — 84 — ir Credo sērijas lūpu krāsām.
Inta Lase

Nostalģija ir dzīva joprojām, tomēr parfimērijas milža Dzintars šodienas veiksme balstās uz zinātni, jaunākajām tehnoloģijām un zaļo domāšanu 

Pa ceļam uz Dzintaru pārcilāju bērnības atmiņas – rūgteno ozolzīļu smaržu miniatūrajos flakonos un spilgti pavasarīgos Rīgas ceriņus, kuru pudelīte mani interesēja vairāk par smaržām. Izrādās, ne man vien Dzintara vārds uzvēdī nostalģiskas atmiņas – teju ik nedēļu rūpnīca saņem pa vēstulei, kurā lūgts atjaunot kādu smaržu no padomju klasikas. 

«Visbiežāk vēlas, lai atkal ražojam Edgaru, arī Mītu un Kaprīzi,» stāsta Dzintara smaržu laboratorijas vadītāja Vita Augstkalne, kura jau teju 40 gadu gluži kā aptiekā sver un mēra dažādus smaržu komponentus, meklējot jaunus aromātus. Lai atrastu pareizo kombināciju, reizēm jāsajauc pat vairāki simti paraugu, bet citreiz pietiek ar pāris mēģinājumiem. «Intuīcija nostrādā,» saka parfimēre. Kuru no izejvielām visbiežāk pievieno smaržām? Vitas atbilde samulsina: dabīgo rožu ekstraktu un cibetu – kaķa sekrētu. Pirmais – saldai dailei, otrais – noturīgumam. «Neuztraucieties, dzīvus kaķus mēs neizmantojam, šo vielu iegūst ķīmiski,» mierina Vita. 

Tāpat kā smaržām, arī uzņēmuma veiksmes stāstam ir divi pamatkomponenti – vadītāja biznesa intuī-cija un zinātniska pieeja produktu izstrādei. Abas lietas savienojot, Baltijā lielākais parfimērijas un kosmētikas preču ražotājs aizvadīto 20 gadu laikā ir pratis pārvarēt vairākas ekonomiskās krīzes, kas no Krievijas tirgus ir aizslaucījušas ne vienu vien Latvijas ražotāju. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu