Mašīnbūvētājs sieviešu veļas pasaulē • IR.lv

Mašīnbūvētājs sieviešu veļas pasaulē

5
«1994.gadā, kad kļuva skaidrs, ka mašīnbūvei nav perspektīvu un es aizgāju no rūpnīcas, mēs sākām šūt. Tajā laikā Liepājā veļu šuva gandrīz katrā dzīvoklī, un bija jābūt galīgi slinkam, lai to nedarītu,» atceras V.O.V.A. īpašnieks Vladimirs Zozuļa.

Pēc izglītības mašīnbūves nestandarta iekārtu inženieris konstruktors Vladimirs Zozuļa jau vairāk nekā piecpadsmit gadu savā uzņēmumā V.O.V.A. ražo sieviešu veļu. Un, kā pats apgalvo, nejūt nekādu diskomfortu. Tieši otrādi – priecājoties, ka darbinieki, precīzāk darbinieces, ir gudrākas par viņu 

Skaistas sieviešu veļas dizainu, ja vien māksliniekam iedvesma, var radīt dienas laikā. Bet, lai katram modelim izstrādātu praktisku, ērtu un, galvenais, izturīgu konstrukciju (kaut arī šis vārds skan dīvaini attiecībā uz veļu), paiet vismaz mēnesis. Tomēr Vladimirs Zozuļa uzskata, ka tieši konstrukcija, kurai uzņēmums dodot līdz piecu gadu garantiju, viņu produkcijā esot galvenais. Jo labai veļai jābūt tik ērtai, lai valkātāja to nemanītu. Tikai pēc tam seko dizains, krāsa, ko pircējas pamana vispirms, un materiālu kvalitāte, no kuras lielā mērā atkarīga arī izstrādājumu kvalitāte. 

«Mēs principā nestrādājam ar lētiem materiāliem, kas savas īpašības var mainīt gada vai divu laikā,» saka Vladimirs. Tirgus pašlaik gan esot pilns ar tieši šādiem materiāliem. Ar lētām mežģīnēm par dažiem eirocentiem metrā vai izšuvumiem, kas maksā pāris eiro, toties zaudē savu krāsu un izskatu jau pēc atkārtotas mazgāšanas. Acīmredzot, ņemot vērā pirktspēju, kas krīzes laikā kritusies ne tikai Latvijā, cenu amplitūda esot milzīga. Īstas, kvalitatīvas mežģīnes, kuru cenu vairāk gan nosakot svars nekā izskats, maksājot jau vismaz 3-5 eiro, bet izšuvumi – līdz 50 eiro. Augstie kvalitātes standarti likumsakarīgi nosaka izstrādājumu cenu, un tie noteikti nav no lētā gala. 

«Sievietes vienmēr gribējušas būt skaistas, un viņām patikušas skaistas lietas, bet mēs šo skaistumu piedāvājam komplektā ar labu kvalitāti. Un tās ir lietas, par ko vērts maksāt,» savu stratēģiju skaidro uzņēmuma īpašnieks. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu