Pragmatiskāk, kareivīgāk • IR.lv

Pragmatiskāk, kareivīgāk

4
Santa Anča

Žurnāla Ir recenzija: Kad domāju, vai varētu ko izdarīt labāk, secinu, ka diezin vai 

Kad Nellija lūdza uzrakstīt sava izdevuma dzimšanas dienas recenziju, manī sarosījās divu veida izjūtas, kas pavada mani visu laiku, – izdevējas un žurnālistes. Tāpēc žurnālu Ir man nav iespējams novērtēt tikai no viena skatu punkta. Kā izdevējai līdz šim man bijis iekšējais uzstādījums, ka jāspēj tik jutīgi sajust auditorijas vēlmes, lai varētu nodrošināt savas izdevniecības materiālo neatkarību. Tāpēc, no šāda aspekta skatoties, Ir nav pārāk veiksmīgs biznesa projekts, jo mazā tirgus, reklāmas krituma, arī sabiedrības iekšējā apolitiskuma, ideālu, drosmes trūkuma un neticības dēļ tāda veida žurnāli kā Ir pašlaik nespēj nodrošināt savu materiālo stabilitāti. Reāli skatoties – sabiedrība pašreiz nepieprasa šāda veida žurnālistiku. Tā vairāk ir kā skaista kaklarota, kas var tevi iepriecināt, kalpot pašapziņas celšanai, bet drošību un stabilitāti nedod. Tādam projektam vienmēr ir nepieciešami investori. Man kā pilsonei ir prieks, ka Ir komanda spēja atrast tādus cilvēkus, kuriem rūp sabiedriskās norises, un vēlētos ticēt, ka šiem cilvēkiem ir pozitīvi ideāli. Jo tam, kam pieder nauda, pieder vara. 

Lai arī kādus ideālus mēs piesauktu, izdevējdarbībā pastāv divi principi – vai nu tas ir bizness, vai tā ir politika. Vai investors ir tik ļoti turīgs, ka spēj sava prieka un idejas vārdā ilgstoši investēt pietiekami lielu naudu. Ceru, ka Ir gadījumā ir pēdējais variants, jo žurnāls uz šābrīža Latvijas fona ir normāls un labs produkts. 

Tagad, kad dienas avīžu tirāžas krītas, ziņas cilvēki izvēlas lasīt internetā, sabiedriski politiskās preses panākumi var slēpties tikai žurnālistikas kadros un viņu viedokļos. Tas var būt arī kaitinošs, uzbrūkošs vai diskutējams, bet tam ir jābūt viedoklim. Žurnālistam jābūt personībai, kura domas man kā lasītājai kaut ko nozīmē. Tāpēc vir-kne bijušo Dienas žurnālistu, kuri savu vārdu ir veidojuši avīzes ziedu laikos, noteikti ir Ir ieguvums – Ozoliņš, Raudseps, Brauna. Divdesmit gadu strādājot ar saviem galvenajiem redaktoriem, pieredze ir attīstījusi intuīciju – arī nelasot žurnālu, vari just, ir vai nav produkts. Un, jāsaka, paņemot rokā Ir, rodas sajūta, ka produkts ir. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu