Uz priekšu pagātnē • IR.lv

Uz priekšu pagātnē

4
Foto — Andrejs Strokins
Pauls Bankovskis

21.gadsimtā digitālās jeb ciparu tehnoloģijas ir šķietami uzvarējušas it visās jomās. Tomēr ir cilvēki, kas atgriežas pie analogajām tehnoloģijām. Iemesli ir dažādi – sākot ar nostalģiskām atmiņām un beidzot ar atskārtu, ka digitāls nebūt nenozīmē kvalitatīvāks 

Muskuļi saspringst, airi iegrimst ūdenī un dzen uz priekšu laivas. Airētāji sacenšas. Starp tiem arī olimpieši brāļi Vinklvosi – tā ir aina no portāla Facebook tapšanas vēsturei veltītās filmas Sociālais tīkls. Īsajā sacensību atainojumā skatītājiem, iespējams, paslīdēja garām kāda detaļa – uz laivām bija sacensību sponsora Polaroid logotips. Šī aina bija mērķtiecīgi ironiska – Vinklvosi, kaut arī zaudējuši ne vien airēšanas sacensībās, bet arī strīdā ar Facebook dibinātāju Marku Zukerbergu, nebūt nebija vienīgie zaudētāji. Digitālās tehnoloģijas, bez kurām nebūtu dzimis nedz internets, nedz Facebook brīnums, nebūtībā ir aizraidījušas arī kādreiz par tehnoloģisku sasniegumu uzskatītās «tūlītējās» fotokameras, no kurām vispazīstamākie bija Polaroid ražojumi. 

Nespējot konkurēt ar digitālajām, 2008.gadā jeb tieši 60 gadus pēc tam, kad amerikāņu zinātnieks Edvīns Lands radīja pirmo komerciālo šādas kameras modeli, Polaroid paziņoja, ka pārtrauc ražošanu un slēdz lielāko daļu uzņēmumu. Tagad fotografēšana ar kamerām, no kurām «izlien» gatavas bildītes, ir kļuvusi par savdabīgu mākslinieciski noskaņotu cilvēku piekoptu subkultūru. Taču oriģinālo Polaroid  filmu kļūst arvien mazāk, eBay  izsolēs un citur to cena aug, un, pat uzglabājot ledusskapī, to derīguma termiņš nav mūžīgs. 

Analogie spēki 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu