Ēnas pār Kundziņsalu • IR.lv

Ēnas pār Kundziņsalu

5
Ilustrācija — Ivs Zenne
Sanita Jemberga

Reālus apveidus sāk ieņemt apjomīgs minerālmēslu termināļa projekts Kundziņsalā, ar kuru Latvijas biznesā ienāks viens no Krievijas bagātāko cilvēku simtnieka. Vai aiz viņa sadarbības partneriem vīd vietējo oligarhu ēnas un Rīgas ostā top līdzīga tranzīta impērija, kādu Ventspilī reiz uzbūvēja Lembergs? Kāpēc allaž aktīvie kundziņsalieši nav pamanījuši projektu, kas dubultos videi bīstamu kravu apjomu?

Ja viss notiks pēc plāna, nākamā gada vidū Kundziņsalā sāks būvēt jaunu termināli. 2012.gada beigās vai 2013.gada sākumā no Krievijas parādīsies pirmās kravas, kas uzkavēsies baltiem kupoliem līdzīgās noliktavās, pirms nonāks kuģos un dosies tālāk uz Rietumiem. Sākumā minerālmēslu būs tikpat, cik cauri Rīgai izved jau tagad. Ja bizness veiksies, apjomu plāno dubultot. Astoņu kupolu vietā būs sešpadsmit.

Minerālmēslu pārkraušana ir ienesīgs bizness. Termināļa īpašniekiem ir iemesls cerēt uz labu peļņu. Pēc vispieticīgākajām aplēsēm, tie būs vairāk nekā seši miljoni latu gadā.

Šis būs pirmais Rīgas ostas terminālis, kas piesaistīts konkrētam kravu īpašniekam. Lielākā daļa piederēs Krievijas agroķīmijas gigantam Uralhim, kura īpašnieks Dmitrijs Mazepins, pēc žurnāla Forbes datiem, ir 70. bagātākais cilvēks Krievijā. Mazepins ir premjerministra Vladimira Putina partijas Vienotā Krievija biedrs, un viņa saites ar Krievijas varas aprindām ir ciešas. Pirms Uralhim viņš bijis direktora vietnieks Krievijas Federālajā īpašuma fondā, kur pārdeva naftas un gāzes uzņēmumus miljardiem dolāru vērtībā. Viņš vadījis arī kompāniju, kas tagad ir Gazprom sastāvā.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu